2.06.2011

Due Date [2010]

Böyle eğlenceli filmleri izlemek gerçekten insana inanılmaz bir haz veriyor. Ortalıkta onca gereksiz; komedi filmi olmaya çalışmış ve çöp olmaktan öteye gidemeyen eser varken, Dua Date’i izlemek gerçekten çok büyük bir zevkti. Konu olarak;

Peter Highman beş gün sonra doğuma girecek karısına yetişmek ve zamanında orada olmak için Atlanta'da çok hızlı hareket etmesi gereken bir baba adayıdır. Ancak uçağını yakalayamayınca tüm programı alt üst olur. Kendisini Ethan Tremblay'in arabasında bulan Peter, karısının ve çocuklarının yanında zamanında olabilmek için bu yolculuğu yapmak zorunda kalır. Tüm ülkeyi bir uçtan diğerine kat edeceği yol arkadaşı ise tam anlamıyla sinir bozucudur.

Beni güldürebilen filmlerin gerçekten çok az olduğunu söyleyebilirim. Öncelikle gülünecek kısım; filmlerdeki salaklıklar ya da küfürler olmamalıdır. Arada gerçekten gülmeye değer mimikler ya da hareketlerin olması da gerekiyor. Çok fazla bir şey düşündürmesine gerek yok, en azından takip edilebilecek bir konusunun olması ve aynı zamanda oyuncularında filmde; film özellikle komedi tarzındaysa aşırı abartılı ve durağan hallerden kaçınmasını beklerim.

Yukarıda bahsettiğim bütün özelliklere uyan bu filmi izlemek çok büyük bir zevkti gerçekten. Ethan Tremblaynın o yürüyüşü bittim orda ya aklımda öyle bir yer etti ki artık git başımdan deyince direk onun yürüyüşü aklıma geliyor ve kendi kendime gülüyorum.günümü eğlenceli geçirmeye yetti. Alınması gereken en büyük hazzı yaşadığıma inanıyorum.

Komedi filmlerinin nesi hakkında konuşulabilir ki daha fazla. İzlenmesi gereken, izlenirken de öyle çok fazla bir şeylerin beklendiği yapıtlar değillerdir zaten. Üzerine çok düşünmek ya da filmde herhangi bir açık yakalamaya çalışmak yerine kendinizi filme bırakıp, biraz gülmek niyetiyle başına oturmanız yeterli olacaktır.

Oyunculuklar çok iyiydi 'Robert Downey jr ve Zach Galifianakis' muhteşem bir ikili olmuşlardı. Kahve kutusundaki babasının küllerini içtikleri sahne ve bir fincanlık tarzında bir şeyler söylediği sahne beni çok güldürdü.

Ben izlerken çok eğlendim. Sizlere de tavsiye ederim .. İyi Seyirler

0 Yorum :