25.09.2010

The Invention of Lying

Pek şahane bir film ile bir de uzun bi aradan sonra yeniden karşınızdayım. Aslında en az bu film kadar seyri güzel başka bir film olan "Love and Other Disasters"ı yazacaktım ama onu en az bir kere daha izlemem gerekiyor, neyse kısmet bu filmeymiş.

Efendim şimdi film yalan söylemenin icat edilmesi başlığına sahip ama tabi ki öyle bir durum yok. Yani evet hiç kimsenin yalan söylemeyi bilmediği bir dünyada geçiyor mevzu ve evet başrol oyuncumuz dışında yalanın ne olduğunu bilen kimse yok. Bu açıdan zaten film çok eğlenceli.------ azcık spoiler----Mesela adam bankaya gidiyor diyor ki benim hesabımda üç bin dolar var ve kontrol edildiğinde 300 dolar olduğu ortaya çıkıyor, normal şartlarda adamın bankadan kovulması lazım fakat invention of liying dünyasında " ah efendim kusura bakmayın herhalde sistemde bi sorun oldu buyrun üç bin dolarınız" diyor----spoiler bitti----

Filmin eğlenceli tarafı bu ama bir de eleştirel bir tarafı var ki, o çok daha eğlenceli. Filmi tek bir cümle ile özetleyecek olursak, bu film Hristiyanlığın palavradan ibaret olduğuna inanan insanların çektiği bir film. Bunun dışında söyleyeceğim her şey çok acayip spoiler olacak o yüzden konuya daha fazla bulaşmıyorum. Film İngiltere'de geçiyor ki filmi sevmemiz için başka güzel bir sebep, şayet yapabiliyorsanız ingilizce altyazı ile izlemenizi tavsiye ederim zira ingilizcesi çok daha komik türkçesi aynı komiklikte olur mu bilemiyorum. Filmi izlerken hristiyanlığın islamiyete benzeyen taraflarını gördükçe bi iç hesaplaşma da yaşanabilir ama tabi bu durum filmin ne kadar ciddiye aındığıyla ilgili bir durum, ben düşünmedim değil, belirteyim.

Bütün bunların dışında filmin bir güzel tarafı da mini rollerde Amerikalı, sevdiğimiz oyuncuların hem de ingiliz aksanı ile karşımıza çıkıyor oluşu. Sırasıyla Philip Seymour Hoffman, Jason Bateman ve Edward Norton mini minicik rollerde oynuyorlar. Başrollerde ise Ricky Gervais ve Jennifer Garner var, ki her ikisi de oldukça başarılı bir performans sergiliyorlar. Ricky Gervais filmin hem yazarı hem de yönetmeni ve dehasını takdir etmemek mümkün değil. Zira filmdeki bütün detaylar o kadar esprili o kadar incelikli düşünülmüş ki, insan izlerken vay be diyor, yani en azından ben dedim. bu filme puanım 9 kanka. izlemeyen kalmasın bence.

Son olarak, filmi izlememe ön ayak olduğu için Hulusi'ye buradan teşekkür ediyorum. Sağol.

0 Yorum :