11. The Vow
İşte benim için yılın en
dokunaklı aşk filmi. Nasıl olurda sevdiğim kıza bakıpta gitme vakti derim?
Hangisi daha zor olurdu, unutulan tarafta mı olmak yoksa hatırlamayan tarafta
mı olmak.
Hafızasını kaybeden sevgilisine
kendisini tekrar hatırlatmak, tekrar tanışmak hiç bu kadar zor olmamıştı belki
de…
12. The Lucky One
Irakta 3 kez ölümden dönen bir
denizcinin, daha önce hiç tanışmadığı bir kadının fotoğrafını bulması ve onu
aramasıyla başlıyor. Düz olarak bize verilmeye çalışılan aşk-dram filmlerinden
biraz farklı olarak ilerliyor ve bammm… Sonuç olarak muhteşem bir film olmasa
bile, kendi örneklerinden biraz farklı olması sayesinde bu listeye girmeye hak
kazananlardan biri.
13. The Hobbit [2012]
Yüzüklerin Efendisi filmi benim
için yılda izlediğim 10-20 filmden hiçbir farkı yok, olmamıştır. Tarz meselesi
değil mi sonuçta… Her ne kadar beğenmesem de, rezalet 3D olsa da, hak edene
saygı göstermek adına bu listeye almak zorunda hissettim kendimi.
14. Looper [2012]
Yılın son çeyreğinde izlediğim,
geçmiş ile gelecek arasında geçen harika bir film daha. J.G Levitt ve yılların
yaşlandıramadığı, çöpe dönüştürdüğünü düşündüğüm B.Willis’den harika bir film
daha…
Senaryosu ve kurgusuyla izlenmeyi
hak eden, daha önce çok sık izlemediğiniz tarzda aksiyon-bilim kurgu filmi
demek çok hata olmaz.
15. Project X [2012]
Gençler, eğlence, seks… Bu 3’ünü
birleştiren rezalet filmler izledikten sonra hayatımıza Hangover 1-2 gibi 2
film girdi ve bakış açımızı tamamen değiştirdi. Bu yıl bu konuyu birleştirebilen
en iyi film Project X olarak geldi bana. Eğlence amacıyla verilen bir partinin
bu kadar çığırından çıkacağını kim düşünebilirdi?
16. Lawless[2012]
Eski zamanda geçen, yaşanmış bir
gerçek hikaye daha… İçki kaçakçılığı ve üretimi yapan bir ailenin erkeklerinin
başından geçen ufak bir kesit… Dipten başlayarak nasıl büyük bir egemenlik
kurduklarını, yaşadıkları acıklı hikayeleri anlatan film, tam bir efsane…
17. Rust and Bone [2012]
Bir kaza sonucunda bacaklarını
kaybeden bir kadın, hayatını bir şekilde dövüşerek kazanmaya çalışan eski bir
boksörün hayatı kesişirse neler olur? Aşk ve dram olarak nitelendirmeye
çalıştığım ama tam olarak o kategoriye sokamadığım film, sürükleyici ve
izleyiciyi tatmin eden türde.
18. Flight [2012]
Yılın kapanış filmi benim için.
Alkolik olan pilotumuz uçağını efsane olacak bir biçimde indirir. Ama o kadar
insanı kurtarmasına rağmen 4 ölü olması ortalığı biraz karıştıracaktır.
Yalan ile devam eden hayatını
artık bir noktada düzeltme zorunluluğu olan pilotumuz, bunun gerekliliğini
yerine getirecektir.
19. Deadfall [2012]
Bir kaza ve birleşen birbirinden
farklı hayatlar… Bu yıl çok iyi örneklerini göremedik ne yazık ki ‘’birleştirme
senaryo’’ filmlerin. Elimizde ki en iyi örnek Deadfall kaldı. Sürükleyici ve
yok artık diyebileceğiniz bir sürü olayı bünyesinde barındırıyor. Çok iyi değil
ama izlenmeye değecek cinsten.
20. Savages[2012]
En iyi malı üretebilen 2’li ve ikisinde aşık olduğu ( tam olarak öyle olmasa bile) bir kadın… Araya giren ve bu olaydan rant sağlamak isteyenlerin kızı kaçırmasıyla başlayan film… Sürükleyici bir aksiyon daha…
0 Yorum :
Yorum Gönder