4.01.2010

Yahşi Batı [2009]

Sonda söyleyeceğimi başta söyleyeyim. Beğenmedim, beğenemedim. Cem Yılmaz'ın sadece A.R.O.G filmini izlemedim. Bu filmiyle kıyas yapılabilecek 2 filmi var zaten: G.O.R.A ve A.R.O.G. Bunlardan G.O.R.A olanına bayağı gülmüştüm, A.R.O.G'da kalitenin düştüğü yorumlarını okumuştum, Yahşi Batı'da ise kalitenin gittikçe düştüğünü görüyoruz ama espri açısından. Gerçi filmi beğenmememin bir çok nedeni var. Mesela salonda bir adam her espriye inanılmaz bir şekilde, ilginç tiz sesiyle kahkahalar atıyordu ama öyle böyle değil. Soğudum bir anda filmden, sinemadan, insandan soğudum yahu. Bir de Cem Yılmaz olunca söz konusu, daha fazla şey bekliyor insan. Ben 'altımıza edeceğiz gülmekten' mottosuyla gittim ama beklediğimi bulamadım açıkçası.

Konu bilindik. En kısa özetiyle, uzaya giden Türk ve taş devrine giden Türk'ten sonra 19. yüzyılın sonlarında vahşi batıya giden Türk'ü izliyoruz bu sefer. İki Osmanlı, Aziz Bey (Cem Yılmaz) ve Lemi Bey (Ozan Güven), padişah tarafından bir emaneti Amerika Başbakanı'na vermeleri için bu ülkeye gönderiliyorlar. Kahramanlarımız, posta arabasındayken bir soyguna uğrarlar ve emanetlerini kaptırırlar. Daha sonra bu emanetleri kazanmak için türlü türlü maceranın içlerinde bulurlar kendilerini. Ayrıca bu macera esnasında Susan Van Dyke (Demet Evgar) isimli bir bayan kovboy -kovgirl eheh- ile tanışırlar ve her amerikan filminde olan klişe burada da kendini tekrarlar: Bir Aşk Hikayesi!

Yıllar önce karikatüristken bir stand up gösterisinde sahne almıştı Cem Yılmaz ve daha sonra bu işi mesleği haline getirmişti. Ara sıra reklamlarda da boy gösterdi ve oyunculuğunun da iyi olduğu farkedilince sinema sektörüne atıldı. Bu sektörde sadece oyunculukla kalmadı, filmlerinin yapımcılığını, yönetmenliğini üstlendiği de oldu. Bu filmde de senaryo Cem Yılmaz'a ait ve yönetmenlik koltuğunda da G.O.R.A'da çalıştığı Ömer Faruk Sorak var. Filmin kadrosu da Cem Yılmaz'ın seçilmiş kişilerinden oluşuyor. Ozan Güven, Zafer Algöz, Özkan Uğur. Bir de Demet Evgar eklenmiş tabii bu güzel kadroya.

Film görsel açıdan sorunsuz. Komedi filmi de olsa üzerine düşülmüş görselliğin. Yani baştan savma yapılabilirdi Vahşi Batı görüntüleri ancak değil. O ortamı hissedebiliyorsunuz. Kostümlerde mükemmel. Kostüm ve Görsellik açısından sorun yok. Detaylara değinilmiş yani. Gelelim esprilere. Evet ince espriler var ve çok. Güldürmeyen, düşündüren, zekice ve ince göndermeler. Çok fazla. Bunu Cem Yılmaz'dan başkası yapamaz zaten Türkiye'de, düşünemez. Ancak iş güldürü esprilerine gelince ortada büyük bir sorun var. Yani ben G.O.R.A'yı izlediğimde küçüktüm de o yüzden mi çok fazla gülmüştüm o filme bilmiyorum ama şu filmde 1-2 sahne dışında ağzımı açıp da güldüğüm bir sahne olmadı yahu. Film bana o hizmeti sunamadı yani. Önceki filmlerinden alışageldiğimiz tekrarlanmış espriler duydum. Bayat espriler fazlaydı, kalitesiz espriler de çok fazla ve iticiydi. Bakın bu zamana kadar küfür kelimesini yazmadım buraya, yazmayacağım da zira küfürün olup olmamasının hiç bir önemi yok. Espri kalitesiz, yani öyle bir iki espri vardı ki, ilkokul çocuğu anca güler bence ama salon gayet de gülüyordu gerçekten. Filmden çıktığımda sorunun bende olup olmadığını ciddi ciddi düşündüm.

Oyunculuklara geçelim. Zafer Algöz'ü 1. sıraya koyarım. İç Anadolu şivesiyle oynadığı şerif rolünün hakkını vermek bir yana dursun, Türkiye'de Burhan, Gaffur, Recep İvedik gibi tipleme karakterlerini bir yenisi eklenmiştir diyebilirim. Cem Yılmaz ve Özkan Uğur'da her zamanki çizgisini bozmamış. Ancak Ozan Güven ve Demet Evgar'da sorun var bana göre. İkisine de rollerini yakıştıramıyorum bir türlü. Ozan Güven'e yumuşak erkek rolü yakışmıyor bence. G.O.R.A'da bu rolü iyi oynamıştı diyebilirim ama yakışmıyor işte. Ona yakışan sert ve sert olduğu kadar da duygusal ve dik kafalı adam rolü. Kendisi bunun son komedi filmi olduğunu açıklamış ki, doğru karar bence. Demet Evgar'a gelirsek. Çok beğendiğim bir isim. 30 yaşında olmasına rağmen tiyatroculuktan bu sektöre yeni yeni geçmiş ve bizde kendisini yeni yeni keşfediyoruz. 1 Kadın 1 Erkek dizisiyle, Digiturk'u olmayan ben dahil çoğu insan bile kendisini tanıyor, Facebook sağolsun ve yine ben dahil bir çok erkeğe güzel gelmese de ilginç bir çekiciliği, bir seksapelliği var, bu da diziden kaynaklanıyor. Bir de bakışları tabii. Bence bu filmde erkek görünümlü dişi rolünü oynayacak son insanlardan biri Demet Evgar. Ancak nedense bu rol için o beğenilmiş ve o oynamış. Açıkçası oynayamamış ve mimikleriyle ünlü, oyunculuğu bana göre üst düzeyde olan bu isim tabir-i caizse sınıfta kalmış.

Ben büyük bir Cem Yılmaz hayranıyım. Stand Up dediğimiz olayda Türkiye'de ondan iyisi yok şu an ve onun kadar iyisi de gelmedi henüz. Bu filme kadar film sektöründe de başarılıydı bence ama bundan sonra büyük bir hayran kaybedecektir diye düşünüyorum. İlk başta beni kaybetti ve kalite gittikçe halkın daha çok istediği, öteki isim, Recep İvedik kalitesine düşüyor gibi hissettim. Yine de gidin, görün tabii. 6/10

Beercholic

6 Yorum :

UnJusT/LuCiFeR dedi ki...

hevesimi kırdın, dünyamı yıktın..böhööööööö :( neyse genede izleriz, meraklıyız ya anasını satim :P

Kaan Özaydın dedi ki...

ya aslında üzerine düşününce film o kadar da kötü değil. bende bir ara film hakkında bir yazı yazmak istiyorum ama kötü mü değil mi insan karar veremiyor. öyle bir set başka hangi türk filminde kurulur, bir de sinemasal anlamda o açıdan düşünmek lazım.

bu arada blogun renkleri süper olmuş beyler, sayfayı biraz daha daraltsanız logonun boyutlarına gelse çok daha güzel olur.

süper gidiyorsunuz, devam böyle..

Beercholic dedi ki...

@unjust;
baba sen git yine de, vallahi bak.. galiba ben büyük beklentilerle gitmek vb. kişisel sebeplerden ötürü beğenemedi filmi, bilemiyorum, sen de git bir de sen yaz görüşlerini..

@kaan özaydın;
öncelikle övgülerin için teşekkürler..
sinemasal açıdan beğendim zaten filmi, orada sorun yok.. bahsettiğim olay esprilerin kalitesizliğiydi, yani tek sorun orada bir de bir kaç kişinin oyunculuğu, bence tabii..

UnJusT/LuCiFeR dedi ki...

@Kaan Özaydın

usta selam...Logonun boyutlarına gelmesinden bahsederken sanırım bannerdan bahsetmek istedin.Onu yapmak mümkün mü tam olarak bilmiyorum.Ekran genişliğine göre herkezde farklı çıkıyor.Mesela ben laptoptan girince o tam olarak banner size da açılıyor ama 21 inc ekrandan girince daha da böyle ufak kalıyor.Hani yapılcak en güzel şey bence ortalamak.

Övgüler için teşekkür ederiz bu arada.YEni yılda, biraz yenilik iyi gider diye düşündüm :D

Kaan Özaydın dedi ki...

evet bannerdan bahsetmiştim sanırım benim çözünürlükten kaynaklanıyor olsa gerek ama diğer bloglarda olmuyo öyle bir sorun..

UnJusT/LuCiFeR dedi ki...

o zaman temadandır heralde :d neyse bununda bir çaresine bakcas artık :d sırayla :P