23.01.2010

Something The Lord Made [2004]

Gerçekten çok özel bir film izlemişim dedim film bittiği anda.Tekrardan başa döndüm, filmi bir daha yaşamaya çalıştım ve gene çok beğendim.İçinde o kadar fazla olgu barındıran bir film hazırlamışlar ki, bunca zaman boyunca, onca gereksiz film izleyip, daha sonra bunu izlediğim için çok üzüldüm.Hemen geçelim filmden konusmaya...

Dr. Alfred Blalock ( Alan Rickman ) ve asistanı Vivien Thomas ( Mos Def ) arasında geçen bir ilişki anlatılıyor. Vivien Thomas, üstün bir yeteneğe sahip olmasına rağmen, ırk ayrımından dolayı kaybolup gitmemek için büyük çaba harcayan zenci bir doktor adayıdır. Ancak üniversite için biriktirdiği parayı yatırdığı banka iflas edince işi iyice zorlaşır ve doktorun labratuarında çalışmayla başlayan yeni bir serüvene atılır.

Üzüldüğüm nokta bu filmin sinemalarda oynamamış olması.Gerçek bir hikayeden esinlenerek yapılmış bu eser sinemalara gelmemiş, ne yazık ki bir tv filminden öteye gidememiştir.Belkide bunca zamandır adından bahsedilmeyişinin sebebide budur.Kısaca bahsedilmesi gerekenlere hemen değinmek gerekiyor, çünkü konusulması gereken o kadar fazla şey var ki.

Önemli olan noktalardan biri 2. dünya savaşı öncesinde, zencilerin beyaz amerikalıların arasında varolma savaşı ve yaşadıkları zorluklar.Filmde zaten görüyorsunuz, genel olarak zencilerin çalışma alanları olarak belirlenen kısımlar hep 3cü sınıf çalışma alanları.Temizlikçilik, getir-götür işleri ve buna benzer şeyler.Bizim Vivien'in yaşadığıda aynı bu tarz zorlukta.İnanılmaz işler başarmasına rağmen, adı heryerde geçen biri olmasına rağmen bu duvarı yıkamıyor.

Bunun dışında filmdeki olay gerçekten süper bişey.Benim merak ettiğim, o kadar salak konulu filmler yapıyorlar.Neden bu tarz filmler yok denilecek kadar az.Bir zaman düşünün ki, o zaman tıp alanında ''kalp'' e dokunmak hani çok büyük bişey olarak kabul ediliyor.Kalbe dokunulmazlığını felan savunuyor tıp adamları, hani ''din'' le alakası felan yok.Çok ilginç gördüm bunu.Neyden bahsediyorduk, neden bu tarz filmler yok.Bence ilk kalp ameliyatının nasıl yapıldığını ve yapılırken nasıl aşamalardan geçtiğini görmek süper birşeydi benim için.

Film içinde çok şey barındırıyor demiştik ya, şöyle sıralamak istiyorum.İlk ameliyatı yapan doktordan mı bahsetmemiz gerekiyor, yoksa sıradan bir zencinin zekasıyla bu ameliyat yolunu bulmasından mı bahsedelim yoksa tarih için, insanlık için bu 2 adamım bu ameliyatı her riski göze alarak yapmasından mı bahsetmemiz gerekiyor, gerçekten çok güzel olmuş, bir kere daha takdir ediyorum.

Oyunculuk konusuna gelelim; Ricman ve Def çok sevdiğim yada fazla izlediğim aktörler değil, yada yıllar boyunca isimlerinden fazlaca söz edilmiş isimler değil, ama bu filmden sonra işler biraz değişti.Özellikle Def konusunda gerçekten bir beğeniye sahip oldum filmden sonra.Kendisi inanılmaz oynamış filmde tek kelimeyle hani hayran bıraktırıyor.İzlemeye doyamıyorsunuz yaptıklarıyla, konusması, mimikleriyle.Bunun dışında hani bu tür karakterler sevilir.Hiçbişey bilmeyen ve daha sonra kendi kendine bişeyler öğrenip yapmaya çabalayan.Ayrıca sistem altında ezilen ve kendine bir yer edinmeye çalışan adamlar...

Film süper olmuş.Bilmiyorum bahsedilen konu ilgimi çekti ki genelde bu tarz filmler sıkıcı olmaktan başka fazla bir yere ulaşamazlar, ama bu seferki sadece biografi olmadıgından dolayı, kendi tarzındaki filmlerden biraz ayrılıyor.Filmin sonuda film kadar güzel ve dikkat çekici.Mutlaka izlenmesi gereken bir film olduğunu düşünmemle birlikte vereceğim not 10/7.9

UnjustLucifer

0 Yorum :