23.01.2010

Avatar, Tüm Zamanların En İyi Gişesine Sahip Olabilecek Mi?

Sinemalara geldiği gün yer bulamama nedeniyle gidemediğim filme ancak 3cü gün gitme şansı bulmuştum hatırlıyorum.Reklamlarla beraber 4 saate yaklaşan bu filmi izledikten sonra;

Normal bir sinema seyircisini gerçekten etkileyebilcek kadar güzel bir film gerçekten ne kadar beni etkilemeyi başaramasada.Gerçekten, buraya saygı göstermek gerekiyor, adamlar güzel film yapmış, ama buram buram ''amaç'' kokuyor.Bilmem kaç sene öncesinden yazılmış ama ancak şu andaki teknolojinin yardımıyla çekilmiş, dünyanın en pahalı filmi evet.

Gelmeden önce reklamları için milyon dolarlar harcanan bir film, el üstünde tutulan, kariyerinde zaten daha önce Titanic gibi bir film bulunduran bir yönetmen.

Bunlar birleşince ortaya sadece izlenme amacına yönelik bir film yapılmış.Sinema anlayışıma bakınca avatar filmi bana görsek efektler ve teknolojinin sinemaya nasıl katkı yapabilceğinden daha fazla bişey ifade etmiyor.Bir sinema olarak bakamıyorum bile.Süper efektler, süper görsel bir şölen haline gelmiş ve ''adamlar neler yapmış abi'' denilebilcek seviyede cidden.

Konumuza gelelim hemen.Tüm zamanların en çok gişe yapan filmi gene aynı yönetmene ait olan Titanic filmi. Dünya çapında $1,835,300,000 gişe yapmış.Avatar filmi şu anda $1,631,797,418 rakamında ve yukarıda sorduğumuz sorunun cevabını vermek istiyorum.''EVET''.Tüm zamanların en yüksek gişesine sahip, IMDB'nin benim için hiçbir işe yaramayan listesindede kendine 40. sırada yer bulmuş bir filmden bahsediyoruz.

Tebrikler, bu gerçekten bir başarı.Türkiyedede sadece amaca hizmet etmiş filmlerimiz var.Issız Adam gibi sırf insanları ağlatmayı, Güneşin Oğlu gibi şu andaki sistemi eleştirmeye yönelen filmlerimiz var.Avatar'da dünya çapında bize sunulan, izlediğiniz zaman sizi sadece eğlendiren ve görsel bir şölen sunan filmden daha öte değil.

UnjustLucifer

0 Yorum :