31.01.2010

Trainspotting [1996]

Nasıl başlamam gerektiğini bu sefer bilmiyorum.Birçok arkadaşım tarafından izlenen bir film, bana defalarca izledin mi diye soruldugu halde ''hayır'' cevabını vermekten bıktıgım bir film. Nihayet izledim.

Renton'un Edinburgh'ta yaşayan kendisi gibi eroin bağımlısı bir grup İskoç genç arkadaşı vardır. Hepsi ezilmiş, yalancı, psikopat, hırsız ve uyuşturucu madde bağımlısıdırlar. Kendilerine eroinle zarar verdikçe, kaçınılmaz sona yaklaşırlar ve arkadaşlıkları giderek zedelenmeye başlar. İçlerinden sadece Mark, bu durumdan kurtulabilecek iradeye sahiptir. Ancak, yaşamayı seçip seçmeme konusunda kararsızdır.

2 saate yakın süresi olan film ilk başlarda uyuşturucunun zevkli yanlarından bahsediyoru.Filmi açtıktan sonra, hoop bir dakika neler oluyor diye önce bir duraksadım.Kurgusal olarak heralde böyle başlamak istemişler diye düşündükten sonra kendi kendime izlemeye devam ettim.Hiçbiryerde dikiş tutturamayan ve tamamen boş gezen arkadaşların hikayesi böyle başlar.

Filmi hep yaşayıp, hemde Mark'ın ağzından hikayeyi dinlemek gayet keyifli olmuş.Aslında dışardan bakan bir göz açısından filmin bazı sahneleri dayanılmaz olabilir.Uyuşturucunun nasıl illet birşey oldugunu tam anlamıyla sergilemişler ilk baştan.Herkezi uyuşturucuya başlatmaya yeticek kadar bir malzeme var ve gerçekten etkilenilebilecek kadar gerçek yapmışlar, zaten filmin çok eğlenceli ve özel oluşunun nedeni bu.

Ama daha sonra olaylar birazdan değişmeye başlar.Bu şekilde hiçbirşeyin yolunda gitmediğinin farkına varan Mark ve arkadaşların bu illetten kurtulmak ister.Kurtulmak sizce o kadar basitmidir? Hayır tabiki.Bırakırkende karşılaştıkları zorlukları gayet güzel bir şekilde sergilemişler.

Aynı zamanda ortada anlatılmaya çalışılan bir kurguda var.Sadece uyuşturuculardan bahsedilip can sıkılmak istenmemiş.Ama öyle bir film ki hani komik değil ve gerçekten ciddiye alınması gereken yanlarıda var ama kurgu kısmına geçildiği zaman işte yer yer komik sahneler de izliyorsunuz.Filmi 2 açıdan incelemeniz daha sağlıklı olacaktır bu yüzden.Olayın hem senaryo kısmını aynı zamanda da kurgu kısmını incelememiz gerekiyor kısacası.

Filmin sonu ise tek kelimeyle süper yapılmış.Film gerçekten özel bir film ve daha fazla konusuyla alakalı birşey bahsetmek istemiyorum seyir zevkinizin kaçmaması açısından.Başka neler söylenmesi gerekiyor? Yıllardır okullarda bize gelip bir sürü insan uyuşturucu hakkında bilgilendirme konusmaları yaptı.Ama beni daha önce bu kadar fazla etkileyen başka bir görsel olgu olmamıştı gerçekten.Uyuşturucu çeşitlerini tanıtan, alırsan bu alur, almazsan bu olur.İşte yakalandığın zaman alınacak cezalardan felan bahsederek bizi gerçekten çürütmüşler.Tabiki şu anda ben kişisel olarak belli bir bilince eriştim ama bu bilinci kazanması gereken daha bir çok genç var ülkemizde.Bu filmi mutlaka izlemeleri gerekiyor.

Etkili olmasının nedeni ise, verilmeye çalışılan mesaj, bir kurgu içinde geliyor.Siz farketmeden bir yandan da verilmek istenen mesajlar size işleniyor.IMDB de yüksek denilebilcek bir puana sahip ve birçok kişi bu film hakkında yorum yapmışlar.Tavsiyem, kardeşlerinize anlatmanız ve izletmeniz yönünde olacaktır.Notum 10/8, kesinlikle zaman ayırıp, izlenilmesi gereken bir film daha...

UnjustLucifer

0 Yorum :