17.01.2010

Avatar 3D [2009]

Tipik bir Amerikan filmi mi? Evet.Tipik bir Amerikan komutanı mı? Evet.Yeni olan bir öğe var mı?Temelinde yok.Bir asker göreve gönderildi ve sonunda insancıl,barışçıl,tarafı seçti,seçti mi? Evet.Peki bunların hepsini özel kılan şeyi soruyorum sizlere,yok mu? Tabi ki var.

Uğruna milyonlarca dolar harcanan filmde bence gizlenmiş ve iyi işlenmiş bir çok şey var. Realize edilen şey aslında hem kendi içlerimizde bizleriz,hem de büyük patron dünya ve onun politikası.Konu olarak pek çok örneğine rastladığımız bu film bu kıstasta sınıfta fazlasıyla kalıyor.Oyunculuk desen görsel efektlere teşekkür ederekten bu konuda sınıfı geçiriyorum.Ancak birkaç çift lafım bu konuda filmdeki Peter karakterine.Sormam lazım ya sen nereden geldin,ne alakasın filmde.O koskoca üssü yani bu her bakımdan kalıpsız adam mı yönetiyor,diye sormadan geçemiyorum.Onun dışında diğer oyunculuklar da vasatı aşamadı,komutan hariç.Komutanın gözlerinde o Amerikan öfkesini okuyamayanınız var mıydı? Gerçekten rolünü iyi özümsemiş ama inşallah gerçek hayatta da öyle biri değildir.

Son olarak seslere de,müziklere de ve en çok bayıldım dediğim doğadaki uçuş sahnelerine de buradan öpücüklerimi konduruyorum.Öte yandan baştan o kadar da dünyaya benzemeyen Pandora nasıl da da sonra dünya cehennemine uzaydan görünüş olarak benzetilmiş,tasvir edilmiş. ( Pandora da cehenneme çevrildi çünkü )

Ve yazar notu olarak eklemek istediklerime gelirsek,inanılmaz paralar harcanan bir Hollywood filmi Amerika’yı,kendi vatanını ancak bu kadar güzel eleştirebilirdi.Harcanan milyonlarca doların,komutanın ağzında Bush’un sözleri başta olmak üzere pek çok öğede,kendi başkanını,kendi sistemini eleştirmesi yüksek mertebeyle manidardır.Ayrıca inancını koruyan ve bağlandığı şeyler uğrunda umutlarını kaybetmeyen Orta Doğu halkı da bir ağacın önderliğinde sembolize edilmiştir.Belki de inançlar sistemi çöktüğünde,dinler değerini yitirdiğinde bireysel bazda bir tek şey ortada kalacak o da umudu simgeleyen ak ağaç.Yazar notundan en son bunları yaşatan filme bu bakış açısından teşekkürler.

Soruyu sorarak bırakmak istiyorum.Sizce bu kadar para bu mesajları vermek için mi harcandı veya harcanmalıydı? 8.6

Mert Şahin

5 Yorum :

Kaan Özaydın dedi ki...

valla geyik amacıyla sormuyorum da sen şu küsuratları neye göre belirliyorsun, hani 8.6'da neden 8.7 değil ya da 8.5 değil?

UnJusT/LuCiFeR dedi ki...

bana yıllardır sorulan sorular..lan niye 9.0 deilde 8.9 veriyon..0.1 i nerden kırdın :P

Mert gelsin cevap versin :P Ben karışmıyorum

UnJusT/LuCiFeR dedi ki...

Kaldı ki bence 8.6 biraz fazla bile kalmış :P

Bertozi dedi ki...

peki neden 8.5 de 8.7 değil yuvarlak rakam dediğimiz şeyler insan dayatması şeyler değil mi sence?

sonuçta rezolüsyonu insan belirler bana göre sanat izafidir ve en iyi olana ve en kötü olana göre notlarını vermeye çalışırsın.Örneğin senin verdiğin 8.5 iki basamak sağa veya sola kaydırdığın zaman aynı soru sorulası bir hal alıyor neden 0.085
de 0.1 değil gibisinden.

umarım açıklayıcı olmuştur,inan geyik değil bu sadece bakış açım :)

Kaan Özaydın dedi ki...

@bertozi

şimdi 8.5 düz bir nottur. ama eğer puanlama için belli standartların olursa, mesela dersen müzik 0.2, açılış sekansı 0.1, kamera kullanımı 0.3, senaryo 0.6 gibi puanlar kazandırır filme o zaman 8.6 verirsin.

filmi bir çırpıda izleyip 10 üzerinden gidip 8.6 vermek komik oluyor sanki işlemler, hesaplamalar yapmış gibi.

8.5'a neden 8.5 da 0.085 falan diyecek birini tanımıyorum zaten tanısamda öyle sorunlu bir adamla muhabbete girmem. merhaba-merhaba yani.

detaylarda kaybolma bence..