29.01.2010

Ejder Kapanı [2009]

Twitter'da deyim yerindeyse yaygara kopardım, vaveyla ettim aman ejder kapanını izlemeyin diye. orada yerim dardı burada uzun uzun anlatmak isterim, neden sebep ben bu filme bu kadar yüklendim?

Aslında film konu olarak hollywood gençliği olarak biz film izleyicileri için çok tanıdık ve filmi izleyebilmemiz için konu dışında orjinal bişiler görmek isteriz. Ama yine de türk sinemasında enine boyuna yazılmış çizilmiş kurgusu güçlü filmlerde pek yer almamıştır bu konu. Nedir peki bu konu? seri cinayet, olay bu. Bir tane adam pedofilleri, tecavüzcüleri sinside yakalayıp yakalayıp işkence edip öldürüyo. o açıdan konu olarak bi orijinallik yok. piyasada filmin reklamı yapılırken türk sinemasında bi ilk, seri cinayetler filmi şeysi gibi bişiler gördüm. Bu da külliyen yalan. Hadi 2000lerden önceki sinema olaylarını komple yok sayıyorum, beyzanın kadınları var. ondan daha bomba seri cinayet filmi mi olur.

Konu olarak bi orjinallik olmadığı için filmin kurgusuna, renklerine, çekimlerine, repliklere ve oyunculuklara bakalım.

Kurgu: Konusu farklı olmayan filmin kurgusal olarak da hiçbir farkı yoktu. Zannedersiniz sahneler çekilmiş ve üst üste yapıştırılmış anlam sırasına bakılmaksızın. 3/10

Renkler: Tamam seri cinayet filmi tabiki karanlık olacak filan ama gün geçişleri çok sert olmuş, gün mefhumu dediğin daha uzun bi şey. 2/10

Çekimler: O kadar gereksiz zumlamalar ondan sonracıma böyle bi baş döndürmeceler vardı ki, karnınız aç izlemeyin mide bulantısı yapıyor. 2/10

Replikler: Sessiz film çekme denemesi yapsaymış uğur yücel daha iyi olurmuş, zira diyaloglarda o kadar kötü bir dil kullanmış ki ve de araya gereksiz felsefe çakması cümleler serpiştirmiş ki, olmasa bu kadar olmazdı. Keza olmamış. 3/10

Oyunculuklar: Baştan söliyim nejat işler aslında filmde oynamıyo, ama yine de en iyi oyuncu oydu bence. Kenan imirzalıoğlu ve uğur yücel canlandırdıkları karakterlere girememişler. Oyunculuktaki teknik adını bilmiyorum ama ben kendi tabirimle şunu dicem, iki karakterde çok sakil durmuş. Halbuki canlandırılmaya çalışılan iki karakter için de tip olarak iki oyuncu gayet uygunlar. ama bunu uyduramamışlar. belki de iki oyuncu da iki arada derede mi bi araya gelip çektiler bu sahneleri bilemiyorum. Ama bu işin özürü olmaz, bence olmamış. Hele o uğur yücelin kullandığı iğrenç ses tonu ve tiksinç gülümsemesi. Bir de uğur yücel karanlıkta koşanlar diye bi dizi yapmıştı haluk bilginerle beraber, ki o da polisiye diziydi ve oradaki oyunculuğu enfesti. Galiba filmi izlerken en çok buna kafa yordum ben. Oradaki performans nerde bu nerede. berrak tüzünataç için ise söylenecek çok bi şey yok, zira çok acayip bi performans sergilemesi gerecek bi rolü yokmuş. Bir de uğur yücel canım ailemden oyuncuları toplamış toplamış serpiştirmiş filmin bi yerlerine bi de o oyuncuların rolleri kısa olmakla birlikte saçma sapan bi şiveyle konuşturulmuşlar onlar da daha da bi olmamış. 3/10

Filmi hiç beğenmedim kimseye de tavsiye etmiyorum ama şöyle bi husus var, belki de kolluk kuvveti dediğimiz kuruma dahil olan polis kişileri tam da filmde resmedildiği gibidir, yani konuşmayı bilmeyen, kaba saba, ince düşünmeyi bilmeyen öyle höt zöt davranan kimselerdir. Gerçi ben filmde bu hususa çok takılmadım. Daha ziyade filmin konusu ve kurgusu o kadar zayıftı ki uğur yücel nasıl süsleyeceğini bilememiş ben daha çok ona takıldım. Konu haricinde elindekileri iyi değerlendirememiş. Özellikle filmin bi sahnesinde bi yer var, izlerken yok artık diye bağırdığımı hatırlıyorum, ki çok ayıp sinema ortasında. Ama gerçekten çok saçma sahneler var idi. Hele katilin kim olduğunun bulunduğu an en şahhanesiydi. Yazı-tura gibi iyi bir filmden sonra bu film olmamış. Gerçi arada hayatımın kadınısın filmi var ama ben onu izlemedim. belki de uğur yücelin sinema yönetmenliği serüveni düşüşe geçmiştir. bunun dışında, açıkçası ben kişisel olarak bi filmde hem yönetmen hem oyuncu olayını sevmiyorum. İki işin ikisi de çok zor. Bunların ikisini aynı anda yapmaya çalışmak imkansızı istemek gibi oluyo bunu başarabilmiş insanlar muhakkak vardır, fakat bu uğur yücel amcanın altından kalkabileceği bi şey değilmiş pek.

Biraz zehir zemberek bi yorum oldu ama neyse ben nası olsa önemli bi etkileme mekanizması değilim (not yet)

Sinem

0 Yorum :