22.01.2010

Five Fingers [2006]

Şöyle bir oturdum ne izlesem acaba diye, karşıma çıkan ilk filmi izleme hastalığıma kapıldım bir anda.Hadi dedik izledik.Film hakkında düşüncelerimi yazmak istiyorum hemen.

Martijn, iyi beslenemeyen çocuklara yemek sağlayan bir programa katılmak üzere Fas'a gider ve burada teröristlerce kaçırılır.İdealist bir Hollandalı olan Martjin teröristler tarafından kaçırılınca gerilim dolu, sürükleyici bir hikaye başlar. Kendisini kaçıran kişiyle silah zoruyla satranç oynamak zorunda kalan Martijn teröristin amacını öğrenmeye çalışırken sorduğu soruların karşılığını farklı bir biçimde ödeyecektir..

Nasıl bir film bu?Bir kere film tek mekanda geçiyor, bu ne kadar güzel olduguna dair bir kanıt.Bir düşünün film başlıyor ve ilk 15 dakikadan sonra sürekli aynı mekan.Bunun yanına birde ağır ilerleyen bir konuyu eklediğiniz zaman çekilmez bir hal alıyor.

Film güzeldi diyebilcek olanların sığınacağı tek nokta belkide filmin süper oyalama amaçla yapılmış olması.Tamam ortada bir hikaye var ve bunun cevabı ancak filmin sonunda gelecek burası belli.Tamamen oyalama amaçlı çünkü içerisinde inceiğin ve kıvrak zekanın pek bulunmadığı bir filmden bahsediyoruz.Hazır buraya kadar getirmişken sonundan da bahsedelim.Parmaklar gittikçe ortaya birazda bişeyler çıkıyor ama filmin sonu gerçekten çok fena olmuş.Herşey sadee bunun içinmiydi diyorsunuz ve bir anda anlınızda ''sucks'' yazısı beliriyor.Ben 1 saat 35 dakkamı bu filme sadece bunun için mi verdim diye kendinizi deli gibi sorguluyorsunuz.

Şimdi şöyle bir garip nokta var.süper oyalıyor demiştim bir paragraf yukarıda.Evet, sonu belli olmayan ve en azından bir bilinmeyenden alıp bişeyleri çözmeye doğru götüren filmleri seviyorum, hatta burada olumsuz olarak söz etmeme rağmen ben bu filmi biraz beğendim ama sonu o kadar yapmacık ve aptal olmuş ki hani dencek bişey kalmıyor.Beğenmeye meğilli olan bir adam bile bunları yazabiliyor bu film hakkında.

Daha fazla uzatmaya gerek yok.Not olarak 10/6 vereceğim.İzlesenizde olur, izlemesenizde olur.Azcık zevkli olsun ben sonuna rağzıyım derseniz buyrun..

UnjustLucifer

0 Yorum :