5.01.2010

(500) Days of Summer [2009]

Olmuş.Olmamış gibi izledim ama gerçekten olmuş.Türkiyeye ne zaman gelir yada su anda oynuyor mu bilmiyorum ama gerçekten olmuş bir film olmuş.Okulumun forumlarında dolaşırken gördüğüm film.Daha önce sanırsam teaserını izlemiştim ve bazı sahneleri hatırladım.Top 250 ye girmiş, bakalım nasıl olmuş gibi konusmaları okuduktan sonra hemen izlemeye karar verdim.Hemen filmden bahsedelim.

Aşka inanmayan bir kız var elimizde; summer ve aşka çok inanan bir oğlan; tom.Film bu 2 insanın 500 gün süren hikayesini izletiyor bize.Yanlız burada asıl vurgulanması gereken nokta bu bir aşk filmi değil.Zaten filmin başında "this is not a love story, this is a story about love" uyarısını yapıyorlar ve uyarıyı orda belirtiyorlar.Daha sonra kişileri tanıyoruz.Tom'un arkadaşlarını, Summer'ın nereden geldiğini nasıl bir kişilik olduğunu ve ondan sonra günleri sayarak hikayemize başlıyoruz.

Hemen söylemem gerekiyor ki 500 günün tamamını izlemiyoruz tabiki.Buraya biraz daha dikkat çekmek gerekiyor bence.Filmi puzzle şeklinde yaparak süper bir işe imza atmışlar bence.Düşünün ki herşeyi sırayla verdiklerini.Heralde 1 saat 35 dakikadan sonra ellerde jilet, kafada saç kalmamış bir şekilde açık olan video penceresini kapatırdık.Karışık bir örgüde verilmiş ve çok hoş olmuş.Filmin en başında 488. günden verdikleri kesit, filmin aslında nereye varacağı hakkında bize biraz bilgi veriyor ve buda süper düşünülmüş.

Film hakkında yapılcak ve anlanması gereken gerçeklere geçelim.Aşka bu kadar inanılmaz arkadaşım dedirtiyor adama.Ama gerçektende öyle.Bu olayı biraz daha kişiselleştirmek istersek eğer, kendini hayattaki doğru kişiyi bulmaya adamış bir adam ve bu tür şeylere asla inanmayan ve sadece hayatı yaşamaya endeksli bir hatunumuz var daha öncede söylediğim gibi.Film herkezin bir kaderinin oldugundan bahsediyor.İnsan aşık olmak zorunda değil bir kişiye.Anlatılmak istenen asıl mantık bu.Yada sevgilin olan yada sevmek istediğin her kişi seninle sonuna kadar devam edecek olan kişi değildir.Aslında bunlar zaten bildiğimiz şeyler ama bir türlü insan kabul etmek istemiyor.Kabul etmesi gerçekten zor olgular aslında dışardan bakılınca.

Aslında bütün olay karşılaşan 2 insanın birbirinin doğrusu olması.Olgu tam olarak bu.Zaten filmdede anlıyorsunuz.Kız oğlanı seviyor evet ama buna bir isim koyarak 2 tarafı da kastırmak istemiyor tam anlamıyla.oğlan ise aksine buna bir isim vermek istiyor ve karşı tarafı zorluyor.Bunun üstüne bir şekilde ayrılan 2 liden, hatunumuz daha sonralarında bir başkasıyla evleniyor ve daha sonralarınad bunu kabul ediyor.Tom'a "haklıydın, aşk var kader var, sadece o kişinin ben olduğum konusunda yanıldın, o kadar." diyor ve herşeyin özetini oracıkta çözüveriyor.

Bunun dışında reality ve expectations sahnesi gerçekten güzeldi.Süper düşünülmüş ve hazırlanmış bir sahne olarak uzun süre hatırlayacağım.Beklentiler ve gerçekleri süper bir şekilde ayırt edebiliyorsunuz ve hayatta herkezin istediği şeyin nasıl olmayacağını anlatıyor size.Bunların dışında filmde çok güzel konusma sahneleri ve insanı keyiflendirebilecek sahneler kullanmışlar ve filmin akıcılığını sağlamışlar.

Takınılcak hiçbir nokta yok neredeyse.Ama eğer illaha bişeyler arıyorsanız son kısımdaki hatunun ismi hakkında düşüncelerimiz olabilir.Ama bunu yaparsak filme gerçekten haksızlık etmiş oluruz.İzleyen ve izlettirilen her insan elbet kendini sorgulayabilir filmden sonra.Bazen çok fena halde istediğimiz birinin gerçekten bizim olmadığını fark edersiniz yada öyle hissedersiniz ne kadar çok isteseniz bile.Yada buna benze bir çok sorgulama daha yapabilirsiniz kendi kendinize.

Defalarca kere söyledim, bu sefer son.Joseph Gordon-levitt hakkında biraz konusmak gerekiyor.Kendisini ilk olarak lookout filminde izledim ben.O zamandan beri hafif hafif iyi roller alacağını ve iyi yerlere geleceğinin sinyalini verdi.Brick,killshot,stop-loss filmlerinde izledikten sonra iyice inanmıştım kendisine.Bu filmde artık işi bitirdi.Benim gözümde bir yıldız oldu artık.Sevdiğim oyuncuları sayarken söyleyeceğim bir ismim daha oldu artık.Kendisi süper oynamış.Ciddi sahnelerde ciddiyetini koruyup, gerektiği yerde dramıda sonuna kadar bana hissettirdi.Bu sefer eserinde iyi olmasıyla zirve yaptı benim gözümde.

Kişisel olarak çok beyendim filmi.Mutlaka izleyin, izlettirin.Benim notum 10/7.5 olacaktır bu filme.

UnjustLucifer

1 Yorum :

kibessa dedi ki...

Zaman kurgusu ve expectations/reality sahnesi gerçekten güzel olmuş, katılıyorum. Bunun yanında şahsen benim "Tanrım ne olur bitmesin.." duygularıyla izlediğim nadir filmlerden oldu. Büyük fikirler veya kavramlar barındıran bir film olmasa da inanılmaz keyifli buldum.