1.10.2011

Fast Five [2011]

Okul zamanına paralel olarak açılan film sezonu bana genelde fazla hayırlı olmaz, ama bu sefer ayarlamasını çok iyi yapmayı düşünmekteyim. Hemen filme geçmek istiyorum;

Bir araba meraklısı erkek olarak, arabalı filmler izlemek ufak yaşlardan beri bana büyük zevk vermektedir. Konusunun ne olduğu ya da içeriğine bakmaksızın izlerim. Film zevklerim yıllar geçtikçe değişti, artık kolay beğenmez, seyircinin klasik olarak kabul ettiği filmleri, nerelerinden beğenip, izlediğine şaşırır bir duruma geldim ama halen araba konulu filmler benim için çok ayrı bir yerdedir.

Fast and Furious serisi de vazgeçilmezlerim arasındadır. İlk filminden sonra seri biraz baş aşağı gider bir görünümdeydi ama neyse ki ‘’ Fast Five ‘’ filmini çekerek buna bir dur demeyi başarmışlar, ayrıca sevinçliyim…

Bütün seriyi izlemiş biri olarak açık ara en iyi filmdi diyebilirim. 1. Film hariç kurgu ve konu yoksunu sadece sallama hikâyelerle önümüze gelmelerinden umudumu kaybetmişken bu gerçekten çok güzel oldu. Konusundan ya da içeriğinden bahsetmemize gerek yok; çünkü bu tarz aksiyon filmlerini özellikle beklentilerin ne olduğunu belirledikten sonra izlemek çok daha yararlı. Bende biliyorum, bir sürü çekim hatası var; vagondan yere sol tarafının üzerine inen arabanın hiç hasar almaması, bir sahnede patlayan farın diğer sahneden ilk günkü gibi olması fiyasko gibi gözükse de bunları kim takar?

En azından oyuncuları ortak bir amaç üzerine toplamayı başarmışlar ve ortaya biraz da (kendi çaplarında) karışık bir konu içine sürüklemeyi başarmışlar. Sonralarına doğru aksiyonun en yüksek noktaya ulaştığı sahneleri izlemek çok büyük bir zevkti. Her ne kadar kullanılan efektlerin basitliği gözden kaçmasa da film izlettirmeye devam ediyor kendisini…

Serinin burada noktalanmayacağını da ufak bir ipucu sayesinde belirten film; heyecanlı dakikalar yaşatıyor izleyiciye. İzlemenizi tavsiye ederim, tabi bu tarzın seveni iseniz.

0 Yorum :