1.03.2012

Crazy Stupid Love [2011]

Bu aralar izlediğim filmler farklı etkiler bırakmaya başladı üstümde. Ya gerçekten kaliteli filmler seçebiliyorum artık ya da denk geliyor, ya da bunların hiçbiri…

Karışık hikâyeyi ve filmi tek paragrafta özetlemek en iyisi olacaktır diyerek; mutlu bir evliliği olduğunu düşünen Cal’ eşinden gelen ani ayrılık kararıyla yıkılır ve kendini büyük bir boşlukta hisseder. Eşi, kocasını iş arkadaşı David ile aldatmıştır. Cal ne yapacağını düşünürken bir gece barda yakışıklı zengin Jacob ile tanışır ve hayatı değişmeye başlar. Jacob ona nasıl çapkın olacağını anlatır, kadınlara nasıl yanaşması gerektiğini, Emily’i nasıl unutacağını anlatarak telkin etmeye çalışır. Hannah ise erkek arkadaşından beklediği evlenme teklifini alamayınca gemileri yakar ve isyan bayrağını çeker. Bu karambol senaryoda evin oğlu ise bakıcıya aşıktır ve bakıcı da Cal’a derin duygular beslemektedir.

Şunu belirtmek isterim ki bu kadar çok karakteri ortak bir noktada toplayıp bunu eline yüzüne bulaştırmayan ve her şeyi apaçık ortaya seren bir senaryo görmeyeli çoooook uzun zaman olmuş. Son zamanlarda izlediğim filmlerden birkaçı da buna çok iyi örnekti ama bu film tamamen farklı. Temasına olarak tek gecelik ilişki ve aşk diyebiliriz. İlk öncelerinde tek gecelik ilişkilerin ne kadar çekici olabileceği ve her erkeğin ( kadının ) iştahını nasıl kabartabileceğinden bahsederken bir anda film 180 derece dönerek ilerliyor. Diyaloglar ve müziklerle beraber yakalanan bütünlük inanılmaz.

Buraya kadar zaten her şey benim için yeterliydi ama Ryan ve Carell’in inanılmaz performanslarıyla film çok başka bir boyuta taşınmış. Konuya Gosling’den girmek istiyorum. Son zamanlarda ( eski ve yeni) kendisinin birçok filmini izledim ve buna paralel olarak kendisine sempati beslemeye başladım. Gerçekten aldığı her rolü başarıyla yerine getiren ve hepsinde de belirli bir kaliteyi yakalaması gerçekten hayranlık uyandırıcı. Yakın çevreme de söylediğim gibi gelecekte çok daha büyük projelerde onu görmemek içten bile değil. Yanına bir de Carell’i ekleyince komik sahnelerin olmaması imkânsızdı… Harika tamamlamışlar birbirlerini diyebilirim.

Tuhaf rastlantılar, komik hikâyeler, matrak denemeler, aşk, diyaloglar, ders… Kısacası bir filmde arayacağınız bütün özellikler vardı diyebilirim. Mutlaka izlemeniz gereken, romantik-komedi bana göre değil, çok basit oluyorlar ve bir o kadar da boş ( evet bende öyle düşünüyorum ) demeden önce bu filme göz atmalısınız. Sizi yanıltmayacaktır.

10/8.0 gibi bir not vermek ve diğerlerinden farklı bir noktaya koymak istiyorum. Bence fazlasıyla hak etti.

0 Yorum :