8.12.2009

Law Abiding Citizen [2009]

Aman allahım ben biraz önce ne yaptım ? Son zamanlarda film kıtlığı oldu ortada ve ben halen kaşınmaya devam ediyorum.Bunun son Halkası bu film oldu.Güzel olacağını düşünmüştüm, sinemalarda felan teaser ini izlemiştim.Karşısına oturdum, R5 olmasına karşın izlemeye karar verdim...

Clyde işi ve ailesiyle mutlu bir hayat yaşamaktadır.Birgün yemekten önce kapı çalar ve gelenler hoş konuklar deildir.Ailesini ve kendisini yakalayan hırsızlar, karısını ve cocugunu gözlerinin önünde öldürür.Daha sonra mahkemeye taşınan bu olaylarda Nick işin içine girer.Clyde'nin avukatı olmasına rağmen suçlularla anlaşma yapar ve biri ölüm cezası alırken diğer cok kısa sürede serbest bırakılır.Bu karardan hoşnut olmayan Clyde intikamını kendi almak ister ve bu olayda adı geçen herkezi 1-1 öldürmeye başlar...

The Punisher,Taken, K.Beacon'un oynadığı bir film daha vardı hatırlamadığım.Bir olaydan sonra intikam alınan filmleri seviyorum.Sonuçta intikamın bir şekilde alıncağını bilmenize rağmen izlemek en azından bana tad veriyor.Bu kadar konu yoksunu filmin ortalıkta dolaştıgı bu günlerde elbet içinden bieşyler çıkar diye bunu izlemek istedim aynen yukarıda yazdığım gibi..Şimdi Bol bol spoiler vererek filmi konusmak istiyorum.Filmi izlememiş olanlar buradan sorasını okumayabilir.Bu aralar fazla spoiler kullanmaya başladıgımımın farkındayım ama elde değil!

Adalet sistemi ilginç bişey.Gerek ülkemizde, gerek yurtdışında aklın ve mantığın almadığı konular var.Bu konuların üstüne gidilmiş ve buradaki açıkların neler oldugu ve bunların sonuçlarının neler oldugunu göstermiş.Evet açıkça belirtiyor zaten film.Bir kadını ve çocugu öldüren bir adam 5 yıl ceza alabiliyorsa bu sistemde, böyle bir film yapılmalıydı.Filmde sisteme dair eleştiriler yada laf sokmalar üstü kapalı bir biçimde verilmiyor gayet açık herşey.Gereken laflar, mesajlar hepsi oldugu gibi söyleniyor.İzleyiciye iş düşmüyor burada, acaba burda ne dedide bu laf nereye gidiyor diye...

Açıkları en iyi vurguladıkları sahne sanırsam Clyde'nin mahkemeye çıktıgı sahnedir.1-2 kaç oynak söze nasılda tav oldular izlediniz mi?Gerçekte acaba bu sistem gerçekten bu kadar kötü mü?Sistemden bolcana bahsetmişken kimi sinemadan ve bunlardan habersiz olan insanlar amerikanın adaletinin dünyadan cok cok farklı oldugun sanıyorlar.Tamam ölüm cezası bla bla felan diye saymaya başlarsak sonuçta belli temeller vardır.Bunlar evrensel olarak geçerlidir.Tek tek maddeler hakkında yorum yapmaya başlarsak ne bu film biter ne de bu yazı.

Neden çıplak olarak yakalandı diye biraz aklımı kurcaladı.Teknik olarak tehlikeli bir adam oldugu zaten belli.İnsanın aklına birkaç şey geliyor.Polisler geldiğinde onu silahlı sanıp, zarar vermesinden korkutugu ve eğer ona bişey olursa planın iyi gitmeyeceğinden.Diğer seçenekte abaza hanımlara kaslı poposunu göstermek istediğinden dolayı olabilir.

Film süper, enfes hazırlanmış.Su aralar etrafa bakınca asla bulamayacağınız bir senaryoya sahip ama bir dakka.Bişeyleri unuttuk sanırsam.Filmin sonundan nasıl bahsetmeyiz.Normalde böyle ithamlar kullanmayı sevmiyorum, hatta sora keşke diyeceğimide biliyorum ama son 15 dakikada bir filmin içine nasıl sıçılır, burada çok aleni bir biçimde göstermişler, tebrik ediyorum.Şuraya kadar vereceğim bir 8.5 notunu hak eden bir filmi, ya sonrası?

Varan1:Adamımız inanılmaz zeki bir adam.Olmadıgı yerde adam öldürebilecek teknolojiye sahip.Gerçi kendisinin biraz sınırlı oldugunu, mezarlıktaki ölümde hissediyorsunuz.Öyle bir mekanızma kimse olmadan çalışmaz.E dışarıya bir adamını koyup filmi daha komplike bir hale getirmek yerine elbet bu işi kendi yapacaktır.Burdan direkt olarak anlıyorsunuz ki, kendi hücresinde kontrol olamayacağına göre demek ki bu adam dışarı çıkıyor!

Varan2:Adamımız inanılmaz zeki bir adam.Olmadıgı yerde adam öldürebilecek teknolojiye sahip.Yukarıda yazdıklarımı aynen tekrarladım ama gelgörki biraz salak? Öyle mi ? Adam ortada yokken adam öldürebiliyor ama nedense yaptığı bomba 30 saniye sonra patlıyor.Hadi diyelim kural öyle, tetiklemesi için felan zaman geçmesi gerekiyor ama sen inanılmaz büyük bir suikast düzenliyorsun.Bombayı bir şekilde yerleştirmen gerekiyor.Sen git bunu çantaya koy, çantayıda ulu orta oraya bırak? Oldu mu şimdi bu ?

Varan3: Bütün film boyunca aptal gibi Clyde'ın yaptıklarını izleyen ve bunlara en ufak bir akıl bile yürütemeyen, hatta dışarıda adamı oldugunu sanıp bunu arayacak raddeye kadar düzen Nick, bir anda dizinin en zeki karakteri oluveriyor ve burada artık söylemek bile istemediğim film sonunu yaşatıyor bize.Aman allahım.Clyde o telefonu arayıp ''beep'' sesi geldikten sonra bütün hayallerim yıkıldı.Aklıma direk 1 saat 44 dakikanın nasıl boşa gittiği geldi ve öylece kalıverdim.

Ya ben size daha neler sayarım.Cep telefonu nasıl oluyorda bu kadar alt katta çalışabiliyor ve o kadar kalın duvarlardan geçebiliyor.Hadi bunu geçelim.Adam arabayla hapse geliyor.Giyiniyor soyunuyor.O çanta nasıl bir hızla onun hücresine geliyor?

Bunun üstüne daha fazla bişey yazılmaz sanırım.Son zamanlarda izlediğim en iyi performans G.Butler'dan..The ugly truth zaten iğrençti..The Gamer son derece gereksizdi..Böyle belli zaman oluyor, bir oyuncu sıra sıra filmler çıkartıyor.Jason Statham, S.Jackson, bir aralar Al Pacino...J.Foxx da yan rolde iyidi, oyunculuk performansları güzeldi.Gerar Butler'ın sert duruşu işte bu filmde işe yarıyor, sondaki yumuşamasını saymazsak!

Notum 10/4..Canım filme neler yapmışlar, aman allahım!

UnjustLucifer

0 Yorum :