3.02.2010

Le Fate Ignoranti [2001]

Film bitti, şöyle bir ekranı kapattım ışığa doğru döndüm, bu ne biçim bir filmidi ya diye düşündüm kendi kendime.Ama bir dakika bu, bu kadar basit ve yüzelsel olmamalı diye düşündüm ve filmi tekrar kafamda yaşamaya çalıştım.

Antonia ve Massimo, Roma yakınlarındaki bir sayfiyede normal bir hayat süren, 10 yılı aşkın süredir evli bir çifttir. Massimo'nun bir araba kazası sonucu ölmesi, Antonia için herşeyi bir anda değiştirir. Ölen eşi, çok sayıda anı ve bir de şüphe bırakmıştır arkasında: Acaba Massimo, evli kaldıkları süre içinde bir başka kadınla da ilişkiye girmiş midir? İşte bu merakla bir araştırmaya başlar Antonia. Araştırmanın sonuçları, hayal edebileceğinin de ötesinde sürprizlere gebedir.

İlk paragrafta yönetmeni tebrik ederek işe başlamak istiyorum.Filmde birçok ilişki tipi oluşturmayı başarmış.Kadın-erkek, erkek-erkek ve kadın-kadın ilişkilerini son derece düzeli ve ustaca anlatmış Ferzan Özpetek.Kendisini daha önceden tanımıyorum hemen buradan bahsedeyim, ama şu filmini gerçekten çok sevdiğimi belirtmek istiyorum.Olayları 2 kahramanın gözünden de sergileme işini başarıyla yapmış.

Duygusal açıdan oldukça ezici bir anlatımı war filmin ve karakterlerin içinde bulundukları ortama; özellikleri, kusurları, farklılıkları ya da kendi deyimleriyle ucubelikleri ile uyum sağlama, kabul görme kaygısı ve buna benzer doğrudan göndermeler içeriyor.Bir düşünsenize, kocanızı kaybediyorsunuz, daha sonra eşyalarını toplarken ufak bir iz buluyorsunuz.Onu takip ediyorsunuz, izler buluyorsunuz, çok farklı ilişkiler keşvediyorsunuz ve sizde o ortama giriyorsunuz.Tek kelimeyle inanılmaz.

Bunun dışında bahsedilmesi gereken filmin nasıl ilerlediği.1 saat 45 dakikalık bir süresi var.İlk başladığı zaman hadiiii hayırlısı bu film bitmez demiştim.Bir süre sora acaba ne kadar kaldı gibilerinden bir bakış atmak için tam ekranı kapattığımda 1 saat 25 dakikanın bir çırpıda geçtiğine şahit oldum.Çok akıcı ilerliyor.Siz olayları özümsemeye çalışırken, film zaten bitiyor, ilerliyor.

Birde dialogdan bahsetmek istiyorum film içinde geçen.Kocasının geçmişini araştıran ve ilk başlarda karşılaştıkları karşısında şok olan ama daha sonra bunun iyice içine giren karısı hüzünlü bir şekilde "massimonun sadece bir ilişkisi yokmuş, onun bir hayatı varmış." sözüyle bütün filmi özetliyor zaten.

Notum 10/7.5 oluyor bu filme, mutlaka izlenmesi gereken filmler kategorisine koymak istiyorum.

UnjustLucifer

0 Yorum :