26.02.2010

The Missing (2003)

Uzuun zaman önce sadece oyuncu kadrosuna bakarak indirdiğim bir film.Kendimden önce bir sürü arkadaşıma tavsiye olarak vermiştim ama bir türlü ben izleme fırsatını bulamamıştım,işte o an..

Bir western filmi. Samuel, kızı Maggie'den af dilemek üzere ortaya çıkar, ne var ki Maggie babasını affetmeye pek niyetli değildir. Daha sonralarda kızının ahırında yaşamaya bir süre devam eder ama iş tüfekle kovulmasına kadar devam eder.Avlanmaya çıkılan günlerden birinde Maggie'nin kocası kızlarıda alır ve ormana dalar.Daha sonra Apaçiler tarafından kaçırıldığı anlaşılan 1 kızının peşine düşer ve bu yolda onların izini sürmek için babasının deneyimine ihtiyacı vardır.

Baya uzun bir film öncelikle.Hemen konusulması gerekenlerden başlayalım.Yönetmenimiz biraz karıştırmış hani.Apaçiler,Kızılderililer, saf kızıl derililer ve beyazlar olarak.Hani ilginç olmuş, araya biraz ordu da katılınca film ırklar yönünden baya bir karışmış.Biz, bu farklı ırkların özelliklerini ve birbirlerine bakış açılarınıda keşvetmiş olduk.İlerde oluşabilek bir dayanışma bile varmış aralarında.İlginçti.

Ordunun tutumu çok ilginçti.Adamlar daha ufak işler yerine büyük işlere bakıyorlarmış havası yaratılmış, aslında yaratılmamış evet aynen öyle.Kadın 4cü ordu başına gidiyor, kızım kaçırıldı hani siz yanlış hedefe gidiyorsunuz, daha başka bir sürü kız olabilir orada gibi konusmalarda bulunuyor ama ordu önce yakaladığı tutsakları bırakmak daha sonra adam kalırsa bununla uğraşmak istiyor.Bunun yanında kasabadaki olaylarda çok ilginç.Eğlence var kasabada ve buna güvenlik gerektiği varsayarak, şerif adam takviyesinde bulunamıyor.İlginçti gerçekten.

Yer yer ilginç ögelerle de karşılaşıyorsunuz.Ben atmaca kısmını şahsen anlamadım ve biraz da havada kalmış gibi sanki.Atla kmlerce yol gidiyorsun.Orada seni dövüyorlar, yerlere atıyorlar sen bir vadiden yuvarlanıyorsun, sor bir sonraki sahnelerde olanlar ve zıııp tekrar sığnağa gelmişsin.Hani western tamam ama ben izlediğim westernlerde böyle doğa dışı varlıkları fazla görmedim, ilginç kaçmış bir kez daha.

Onun dışında büyücü rolü gerçekten ilgi çekiciydi.Çok ürkütücü bir karakter hazırlanmış ve bakmaya çekinir oluyorsunuz ilk başlarda.

Filmin sonu, klasik sonlardan biri.Kahraman karakterlerimiz ölür, geride kalan zavallı kadın ve çocuklar yaşar.Hani güzel film olduğunu söyleyebilirim.2 saat 10 dakika cıvarında bir runtime var.Yer yer sıkılıyorsunuz ama hemen sonra koyulan action sahneleriyle kendinize geliyorsunuz.İzlenmesini tavsiye ederim ama western seviyorsanz!Notum 10/7

UnjustLucifer

0 Yorum :