26.11.2012

Red Lights [2012]

Olay şu şekilde gerçekleşiyor;

Bir grup bilim adamı; hatta 2 kişi, kendilerini medyum olarak tanıtan ve insanları kandıranların foyalarını ortaya çıkartmak üzerine araştırma yapıyorlar. Bu sırada 30 yıl önce süper güçleriyle birlikte ortadan kaybolan adamımız ‘’Silver’’ geri döner ve hünerlerini insanların üzerinde tekrar sergilemeye başlar. Ortaya araştırılması gereken bir gerçek çıkar… Silver’ın gerçekten süper güçleri var mıdır?

Aksiyon filmi, gerilim filmi, aşk, sex, spor… Şu filmi saydığım nedenlerden dolayı sevmedim. Cillian Murphy’i severim ve De Niro’dan nefret ederim, söylemeliyim ama ben bu filmi oyuncuları içinde sevmedim.

Fal bakan insanlara ne kadar şaşırırsınız? Adam/kadın bana gelecekte alacağım arabaya kadar söylüyor… Sigara ile beraber içtikleri Türk Kahvesi fincanına parmaklarını dokunarak cin çağırdığını iddia edenler var. Ama demek istediğim şudur ki, bazı şeyleri siz/biz gerçek olarak kabul ederiz ve öyle inanırız. Nasıl inanırız? İnsanlar bilmedikleri şeylere inanmaya meyillidir. Ben size burada desem ki ünlü Formula yarışçısı Ayrton Senna’nın ölüm nedeni, arabadan kopan bir kanat parçacığıdır. Bu sporla ilgilenmeyen insanlar büyük olasılıkla benim bu spordan çok iyi anladığımı ve ayrıntılarına kadar bildiğimi düşünerek buna inanabilirler…

Filme geri dönecek olursak, bazı gerçekler, hatta büyük gerçekler için bile aslında olay onlara nasıl baktığımızdır. Çoğumuz artık nasıl bakıyorsak; baktığımız zaman göremeyecek kadar olayın içinde kalırız. Çok büyük olayların, çok büyük etkilerin altında belki de o kadar basit bir gerçek vardır ki, işte o kadar basit olduğu için dönüp bile bakmaz, inanırsınız…

Yukarıda ‘’saçmaladığımın’’ farkındayım ama işte filmin üzerinizde etkisi bu ya da bunun gibi şeyler olabilir. Baştan sona, büyük bir merakla izledim filmi… Sürekli bir noktaya bağlı olarak devam etmesi gayet güzeldi, benim için önemli olan bir diğer nokta ise bitiş kısmını film boyunca saklamayı başardı. Tam film bittiğinde bir şeylere inanmak üzereyken final sahnesinde olanları izlemek isteyeceksiniz…

Filmden çıkarttığım ve eklemek istediğim notlar;

1.       NLP eğitimleri bana öğretti ki, insanlar hakkında fikir sahibi olmadıkları şeye inanmaya meyillidir. İnanmak zorunda değiller, sorgulamaları bile sizi amacınıza ulaştıracaktır.
2.       Gerçek olarak kabul ettiğiniz, inandığınız şeylerin hilesini sorgulamak yerine sadece biraz daha dikkatli bakmak gerekiyor. Çok zor, çok karmaşık gibi gözüken şeylerin cevapları aslında bir o kadar da basit.
3.       Yukarıda yazdığım 2 madde, acaba gerçekten de doğru mu? Sanmıyorum, filmi bir kere daha izlemek gerekiyor…

0 Yorum :