1.11.2012

The Amazing Spider-Man


Örümcek adam benim en sevdiğim çocukluk karakterlerinden biridir. Öyle çok çok büyük hayranlık beslemiyorum ama benim için yeteri kadar saygı değer bir konumdaydı bu filme kadar. Elbette ki benim örümcek adam yorumumu değiştirmeyecek ama bu kadar kötü bir film izlemiş olmak beni çok üzdü…

Hikayemiz zaten klasik, örümcek ısırıyor sonra örümcek adam oluyor düşmanla savaşıyor klasik. Buraya kadar her şey normal ama merak ettiğim bir nokta var. ‘’Spiderman’’ gibi bir film varken, ilk çıktığında inanılmaz başarılara imza atmışken neden hemen yenisini çekme isteği? Diyeceksiniz ki, Batman, ama unutmamak gerekir ki arada baya bir fark var. Yapacaksan C.Nolan’ın yaptığı gibi yapacaksın ki, geçmişi unutturacak.

Örümcek adam gerçekten süper! Kendi kıyafetini kendi yapabiliyor, kendi ağını kendi yapıyor böyle biyolojik araştırmaları falan kendisi yapabiliyor, örümcek adamımız gerçekten çok süper ya, böyle süper insan falan olacak neredeyse.

Örümcek adam resmen halk kahramanı olmuş çıkmış, filmin ilk sahneleri hariç neredeyse filmde en ufak bir ağırlığı bile yok. Sonuçta burada çizgi romandan uyarlama bile olsa süper kahramandan bahsediyoruz. Halk arasından biri örümcek kıyafeti giyse, ellerine tırtıllar, duvarlara yapışılabilecek bir mekanizma yapsa, bir de ağ atsa o zaman herkes örümcek adam olabilir gibi bir kavram çıkıyor. Parker’ın burada herhangi bir özelliği kalmıyor ki. Şartlar böyle olunca da örümceğin ısırması falan da çok sıradan ve anlamsız olarak kalıyor.

Çok uzatmaya hakkında konuşmaya bile gerek yok bence. Aşırı sıradan, çok sığ bir geçiş filmi olmuş diyebilirim. Elbette bunun 2. Sinin çekileceğini söylememe bile gerek yok ama ben izler miyim, sinemada gidip para vermek ister miyim orası tartışılır.

0 Yorum :