5.11.2012

Skyfall [2012]


Uzun zaman sonra tekrar sinemaya gitmenin heyecanı sarmıştı her yanı. Skyfall’ı uzun zamandır bekliyordum ve artık zamanı gelmişti, bu sefer beklentilerim biraz yüksekti…
Bond aldığı ölümcül olabilecek yaralardan sonra yaşlılığında getirdikleriyle yavaşlamış ve eski gücünü kaybetmiştir. Ama MI6 ya karşı olan tehditleri yok etmesi gerekmektedir. Yeterliliğinin olmamasına rağmen gene sahaya çıkmaya hazırdır.

Film İstanbul da başlıyor. Burada konuşulması gerekenleri şöyle özetlemek istiyorum. İstanbul’da çekilmesinden dolayı elbette birçok ses yükseldi. İstanbul’u kasaba olarak gösterdiğini düşünenler, kurulan setleri beğenmeyen arkadaşları anlamak gerçekten çok zor. Hollywood hiç izlemiyorlar herhalde, ben Boston’u izlediğim zaman pislik bir şehir, fahişelerle dolu bir şehir ve sokakların her daim pis olduğunu düşünüyorum. Mesela NY’u izlediğim zaman kötü adamların olduğu, geceleri dışarıya çıkılamayacak kadar kötü olduğunu görüyorum hatta NY polisinin suçluları dahi yakalayamadığını görüyorum. İstanbul’u sen kasaba olarak göstersen ne fark eder? Reklam mı yapıyoruz yoksa film mi çekiyoruz… Bu konulara bu kadar takılan insanların kafalarının nasıl çalıştığını çok merak ediyorum gerçekten. Filmde sadece bu noktaya bu kadar takılı kalmak neyin nesidir?

Diğer bir konu, klasik Bond filmlerinden farklı olmasıydı. Bond’un yanında ona eşlik eden ve çok iyi sevişen mutlaka bir kadın oluyordu. Bunun yanında Bond’un kullandığı son teknoloji ürünü bir çok oyuncağı olması gerekiyordu ama bu sefer bunlardan bahsedemiyoruz. İlginç olmuş, alışılmışın dışına çıkmak her zaman çok iyi sonuç vermez ama bu sefer çok iyi gelmiş filme. İnsan aramıyor değil, ama yokluğunu da hissetmiyoruz. Tematik olarak ‘’eski en iyisidir’’ felsefesiyle yola devam etmeye çalışılmış.

D.Craig en iyi Bondlardan biri kesinlikle ve role çok iyi oturuyor. 3cü filmi ve oynadığı 3 filmde de çok iyi performanslar gösterdiğini söyleyebilirim. Ama bu filmde dikkatimi başka bir şey çekti. Yan rollerden filmlere girip, ana hikayeyi çalan bir adamdan bahsetmek istiyorum. Javier Bardem. Filmde adı 3 belki de 3cü kişi olarak geçiyor olabilir ama ana rolü kesinlikle Bond’dan çaldığını düşünüyorum. Hayat verdiği karakterle birlikte harika bir oyunculuk performansı sergilemiş, izlemesi inanılmaz zevkli olmuş. Psikopat adam karakterlerindeki başarıları zaten çok uzakta değil…

Tarihin eski Bondlarını izlemedim, 1995 den itibaren yapılanlar arasından bir seçim yapmam gerekiyorsa, Skyfall en iyisi olmuş diyebilirim rahatlıkla. Son olarak eklemek gerekiyor ki, Adele’nin yaptığı müzik ile filmin girişinin uyumu harika. Çok dikkat etmem ya da genelde izlemem, kapatırım ama bu sefer çok büyük bir zevkle izledim. İndirip arşive koyulacak kadar güzel olmuş…

Zevk veren aksiyon film serilerinin başında gelen Bond, beni fazlasıyla tatmin etti. İyi ki sinema orucumu bozup gitmişim. Mutlaka izlenmesi gereken filmler listesine eklemelisiniz diye düşünüyorum

0 Yorum :