17.11.2009

Surrogates [2009]

Çok yapay bir filmi.Eh tabiki yapay olcak çünkü filmdeki insanlar yapay.Suretler sinemalara geldi ve gitti, ben sinemada izleme şansı bulamadım diye üzülüyordum.Biraz zaman geçsin dedik, DVDsi internete düştü ve korsana karşı olan biri olarak download ettim.Eh bundan sonra yapılcak şey, izlemek için zaman ayırmaktı ve onuda yaptım.Filme geçelim hemen;

FBI ajanları bir lise öğrencisinin katilini arıyor.Bu lise öğrencisi suretlerin bulucusu olan adamın oğlu.Suretler ise tamamen robot olan canlılar.Aslında neden canlı dedim bende anlamıyorum ama evlerinden çıkmayan ve böylece normal hayattaki sorunlardan uzak kalan kişiler diye toparlayalım hemen.İşte film tam burada başlıyor.Bizim FBI ajanımız Bruce Willis aynı anda hem katili arıyor, hemde suretlerin sonunu getirmek için kullanıma hazır olan silahı.

Şimdi neresinden başlasam karar veremiyorum.Çünkü filmi anlamak için izlemek gerekiyor.Ben iyisi biraz filmden genel olarak bahsedim en sonda B.Willis abimiz hakkında bişeyler yazmak istiyorum.

Suretlerden bahsediyoruz.İnsan değiller ve insanlar tarafından yönetiyorlar.Filme biraz hata arayışına çıktım ve izlerken not aldım kendi kendime.

Şimdi herkez suretiyle istediği gibi davranabiliyor buraya kadar anlatık.Ama bir tuvalet molası davası var.Hani mantıksız geldi.Aslında mantıksız gelmedi.Aslında gayet mantıklı gibi geliyor ama şöyle bişey var.Diyelim arabayla gidiyor sizin suretiniz ama sizin tuvaletiniz geldi.Suretten çıktığınız anda suret oldugu gibi donuyor kalıyor.E siz arabayla trafiğin ortasında kalacakmısınız ?

Bunun dışında kendine ait olmayan surete girme olayı var bide.Oh ne güzel.Kendine ait olmayan surete herkez kafasına estiği gibi giriyor.Hadi buraya biraz suç unsuru eklemek istemişler ama filmin sonuna doğru artık kim kimin içinde film kopmuş, resmen suretler devreleri yakmışlar.Bir süre sora filmde acaba ne oluyor diye, güneşin oğlu filminde oldugu gibi kim kimin içinde diye düşünmeye başlıyorsunuz.Biraz fazla esnetmişler bu kısmını.

Filmde eksik olan bişeyler var.Size buraya gelipte, gerçeklik eksikti demiycem tabiki ama; filmin sonundan bahsedelim mesela.Öyle bir bitiyor ki film evlere şenlik.Hani şöyle bir mesaj aldım ben '' hadi yeter fazla çektik'' gibilerinden.Kısa olmuş gibime geldi biraz.Tam olaylar gelişiyor.Siz parçaları yerine oturtur gibi oluyorsunuz sora bir anda herkez birbirinin suretine dalıyor, daha sonrada film bir anda bitiyor.Biraz garip olmuş.Film hakkında daha fazla söylenecek bişey yok sanırsam.

Bruce Willis'e geçelim.Hayranları filmi beğenecektir ama ben kendisinide beğenmedim aynen filme yaptığım muameleyi yapmam gerekiyor kendisinede...İdda ediyorum ki, şu filme kimi koysak, aynı performansı verir.Hani filmde özel bişeyler yok.Willis daha önce bu gibi rolleri defalarca aldı ama şu rolü verebilceğin genç bir aktör de yok.Hani olsa bile veremezsin.Biraz yaşını almış biri olması gerekiyor malum.Çok karıştırdım konuyu biraz net bişeyler söyleyerek konuyu bitirmek istiyorum.Willis iyiydi, rolünün gereğini yapmış, aksiyon sahnelerinde döktürmüş.Ama genelde vasatı aşamamış..

Bilim kurgu ve aksiyon filmi isteyenlerin mutlaka izlemesi gereken bir film.Konu olarak seçim güzel ama biraz kısa kalmış bence.Sonlara doğru aksiyonun en tavan yaptığı bölümde yeter artık diye filmi bitirmeleri iyi olmamış.Bunun dışında sürükleyici olmuş ve 1 saat 35 dakika bir anda geçiyor.Boş zaman olduğunda izlerseniz, yoksa gerek yok...Notum 10/6

UnjustLucifer

0 Yorum :