8.08.2010

This Is It [2009]

Az sonra belli bir eksikliğinden dolayı eleştireceğim bu filmin o malum eksiğini birazda olsa kapatmaya çalışarak başlıyorum yazıma...

Belirtmek isterim ki ben Michael Jackson'u fazla tanıyan biri değildim (belkide hala da değilim ama en azından bir yılda bayağ gelişme kaydettim). Ama o ölünce gördüm ki; gerçekten bir daha dünyaya gelmeyecek bir şarkıcıymış. Her şarkısını kendi yazan, her dansını kendi koreografileyen ve tüm elbiselerini kendi yapan biriymiş o. Ardında gerçekten üzülen hatta birçoğu gerçekten helak olan bir hayran kitlesi bıraktı, bundan eminim ve gerçekten unutulmayacak.

Şimdi asıl konuma dönüyorum; bu film mj'in hayata geçemeyen son konserinin provalarından oluşuyor. Yani onun konserini organize eden grup tarafından çekilmiş ve mj'in ardından ağlayan hayran kitlesinin önüne koyulmuş. Ama sanki öylesine çekilmiş gibi. Filmin ne başında ne de sonunda Michael yağlanıp ballanmıyor. Yani demeye çalıştığım mj'in bir zamanlar beraber çalışıpta üstünden para kazanan ortakları onun adına yaptıkları filmi sanki ona adamıyor (sonunda çocuklarına adadıkları ortaya çıkıyor ama... ). Özetle filmde mj'e karşı hiçbir sevgi-özlem cümlesi yok. Şimdi buradan bu açığa kendi payıma düştüğü kadar ben kapatacağım.

Michael Jackson;

Ölümünden sonra müziğini merak edip karşık mp3'ünü yaptıran ve sana küçük çaplı bir hayranlık duyan bu öğrenci adamın hayranlığı birgün sona erse de dünya üzerinde seni asla unutmayacak ve şarkılarını ölümsüzleştirecek milyonlarca hayranın var. Adım gibi eminim!

This is it'in yapımcılarının da filmden otuz saniye çalarak yapması gereken şeyi yapmış olmanın verdiği rahatlıkla filme dönebilirim sanırım. Ama öncelikle bir şey daha belirtmek istiyorum. Filmi türkiye'de piyasaya süren firmanın mj'in film boyunca seslendirdiği şarkılara dublaj yapmayarak ya da altyazı koymayarak o şarkıların büyüsünü bozmamış olmaları filme filmin kendi elinde olmayan bir artı katmış. Diyeceğim o ki this is it'i kocaman bir hatadan çevirmişler.

İzleyenlerin dikkatini belki çekmiştir ama hala izlemeyenlerde izlerken dikkat etsinler mj'in dilnidn film boyunca iki cümle asla düşmüyor; "tanrı seni korusun" ve "her şey sevgiyle..."! İşte bu iki cümle bile aslında filmi başlı başına sevgi dolu ve hassas yapmaya yetiyor.

Ama bir eleştirim daha var; ben, mj kültürü gelişkin biri değildim ve sadece birkeç şarkısını biliyorum bunun yanında hiçbir gösterisini izlememiştim. This is it'i izlemek benim için bu açıdan iyi oldu ama zaten filmden önce de mj'in danslarına, şarkılarına aşina olanlar için film, yeni bir şey vaad etmiyor hatta filmde bir moonwalker dansı bile yok!

Sonuç olarak mj'i sevgi ve saygıyla anmam gerekirken filmini biraz eleştirdim galiba... Yok yok! yazdıklarım kulağınıza küpe olsun ama çok da etkilemesin. Madem ki mj eserleriyle sonsuza kadar yaşayacak o zaman bana laf söylemek düşmez...

0 Yorum :