19.08.2011

Abimm [2009]

'' Ulan Eksik Meksik, 30 Sene Sonra Bir Abi Buldum Kendime Onuda Kaybetmeye Niyetim Yok ''

İlginç bir film izlediğimi düşünüyorum. Biraz önce bitmesine rağmen halen tam olarak beğendim ya da beğenmedim diye adlandıramıyorum.

İstanbul da hayatını farklı yollardan kazanan, daha çok kurye olarak kullanılan Çetin’in babası ölmüştür. Tam bu sırada bir nakliyat vardır ve o da bu iş için gönüllü olur. Hazır İstanbul – Antalya yaparken köyüne de uğrayacak ve cenaze işlemleriyle uğraşacaktır. Ama burada onu bekleyen bir sürpriz vardır, yıllardır görmediği abisi karşısındadır. Sorunlar elbette burada bitmez, abisi zeka özürlüdür ve annesin yoğun uğraşlarından sonra, Çetin ile birlikte bu yola devam etmesi sağlanır.

Senaryo öyle çok ahım şahım değildi ama konu çok güzel işlenmiş diyebilirim. Başlarda abisine karşın bir o kadar duyarsız kalan çetin, zaman geçtikçe abisini benimsiyor ve aralarında zor da olsa bir bağ kurmayı başarıyor.

Başlangıçta çok zevkli olarak gelen film, ortalara doğru ne yazık ki aşırı sıradanlığın kurbanı olmuş. Diyaloglar git gide tek düze olmaya ve konular sıradanlaşmaya başlamış. Ama elbette aradığım sıcaklığı iki kardeşin arasındaki ilişkiye bakarak bulabiliyoruz. Zaten bir yerden sonra ne konunun bir önemi kalıyor ne de senaryonun film öylesine akıp gidiyor. Yer yer aksiyon dolu sahneler olmasına karşın, izlediğim zaman biraz daha ağır dram içerdiğinin farkına vardım.

Oyunculuklar gerçekten fevkaladeydi. Muro tiplemesi ile üne kavuşan Mustafa Üstündağ bu filmde de oldukça başarılıydı. Bu tarz ona yakışıyor. Komik ve duygusal olmayı başarabilen kaliteli bir oyuncu bana göre. Levent Üzümcü’nün şu filmde yaptığına ‘’ katliam’’ denir. Hani yıllar boyunca bu tür karakterleri Hollywood sinemasında gıptayla izledik ama işte bizden de böyle yetenekler ve başarılı roller çıkabiliyormuş. Tek kelimeyle inanılmaz, son yıllarda Türk Sinemasında gördüğüm en başarılı karakter ve en başarılı oyunculuk performanslarından biriydi diyebilirim rahatlıkla. Film boyunca sürekli özürlü rolü yapmak ve o şekilde konuşmak cidden zordur. Bunun yanında sadece bu rol için onca kilo alması ise bir başka özveri ister.

Her filmde olduğu gibi bunda da filmin başarısını lekelemeye çalışan, sinemayla uzaktan yakından alakası olmayan arkadaşlara buradan selam yollamak istiyorum. Konunun Rain Man den çalıntı olduğunu düşünenlere hayatlarında başarılar, bu filmi izlemeyenlere de en kısa zamanda izlemelerini diliyorum.

Duygusal sonlar her zaman favorimdir, ayarı kaçırılmadığı sürece…



0 Yorum :