26.02.2012

Incendiary [2008]

Mutlu bir evliliğe sahip olduğunu düşündüğümüz aile, bomba imhacısı bir baba… Ev ortamından sıkılan annemiz hayatına bir değişiklik katmak için karşı kapı komşusuyla mercimeği fırına verir. Bundan çok büyük zevk alan ve hayatını tamamen değiştirdiğini düşünerek, günlerden birinde oğlunu ve kocasını Arsenal maçına yollar. Kendi evde, mercimeği bir kere daha fırına verirken stadyumda bomba patlar ve ortalık çok fena halde karışır. O andan sonra, hiç kimsenin hayatı normal olarak devam etmeyecektir.

Filmi beğenemedim bir türlü. Senaryosu ve konusu itibariyle baktığım zaman aslında gayet güzel gibi duruyor. Komple bahsetmek adına; filmin sonu da bir o kadar dokunaklı ve güzel ama o kadar ilginç düşüncelerim var ki film hakkında.
En büyük eksiklerinden biri duygu… Savaşı kötülüyorsunuz ve bir o kadar da lanet ediyorsunuz. Ama ev hanımı hatunumuzun yaptıklarına ne demeli? Film boyunca savaşı kötülüyor ve Usame’ye ( oraya da geleceğiz) dokundurmalar yapıyor. Elbette, bütün dünya katılıyor belki bu düşüncelere ya da destekleyenlerimizin sayısı hiç de az değildir ama senin yaptıkların o zaman ne oluyor? Pişmanlık duyacağımız şeyleri yapmamamız gerekiyor değil mi?

Müslümanları karalayan bir sürü film vardır, ben genelde bu tarzı izlemekten kaçınıyorum. Müslümanlıkla alakası falan yok, hani genel bir bakış açısından bir ırkı ya da bir dini karalayan ve onun üzerine gereğinden fazla dokundurma yapan filmleri çok hoş bulmuyorum. Bunun da onlardan biri olduğunun başta farkında olamadım ne yazık ki ve izlemiş bulundum. Hani gerçekten bunları izlemek hoş olmuyor.

Açık olarak filmi beğenmedim ve bir bütünlük olduğunu sanmıyorum. Dram vermeye çalışırken bir yandan da çok farklı sahneleri birleştirme, çocuğunun durumuna bu kadar üzülen bir annenin yaptıkları, ölümü konu alırken ve bunun ne kadar kötü bir şey olduğunu belirtmeye çalışırken yapılan gereksiz karalamalar. Oyuncu performanslarının çok iyi olduğu ve filmi bir yandan kurtardığını belirtirken bile derin düşüncelere dalıyorum.

Her ne kadar biraz dar bir açıdan baktığımı düşünsem de, elbette bunları biraz göz ardı edildikten sonra film gayet izlenebilir kaliteye geliyor. Son olarak ben beğenmedim, ama belki sizin için denemeye değer.

0 Yorum :