1.02.2012

Straw Dogs [2011]

Hocam ne yaptınız ya?

Senaryoyu yazılı olarak alsam, sonra da elime 5d mark II alsam, tekrardan çekmeye başlasak bir grup arkadaşla, çok daha iyi işler çıkartabileceğimi düşünüyorum. Filmi izlemek zevkli miydi? Evet, bence zevkliydi ama bittikten sonra cidden düşüncelerim çok farklılaştı…

Yazar olan David ile Amy şehirden uzaklaşmak ve hayatlarının bir bölümünü sakin geçirmek için, Amy’nin ölmüş babasının yaşadığı kasabaya taşınırlar. David ve Amy eski evin biraz yenilenmesine karar verirler ve dört işçi bulurlar. Elbette ki bu buldukları işçilerin daha önceden Amy ile geçmişleri vardır. Kasabaya gittikleri andan itibaren geçmiş dosyalar açılır, biraz geri planda kalan David ile dalga geçmeye başlarlar. Yaratılış olarak biraz rahat olan Amy ile bakışmalar ve kesişmeler sonucu hiç hayırlı olmayacaktır.
Bu yazıyı okuyorsanız, filmi izlememeyi göze almışsınız demektir ki zaten bu filmi izlemeyin boşuna. Burada sadece kendime olan sinirimden ötürü film hakkında birkaç şey karalamak ve daha sonra da unutup gitmek istiyorum.
Tecavüz nedir? Nasıl olur? Burada tecavüzlerde ki kadınların etkisini konuşarak, yeteri kadar bağnaz olan toplumun daha fazla tepkisini çekmek istemiyorum hatta konuya girmeden teğet geçerek, hiçbir tecavüz sebepsiz değildir demek istiyorum sadece. Konuya buradan dâhil olmuşken, ortada gerçekten tecavüz falan yok aslında. İzlerseniz eğer –izlemeyin boşunaaa- iki tarafında zevk aldığı bir aşk oyunu gibi. Durum bu şekilde olunca insan ister istemez filmi sonlandırmak için başka bir neden arıyor.

Bunun yanında tecavüz gibi bir olay varken bir insan bunu neden saklamak ister ki? Acaba gerçekten tecavüz değildi, iki tarafta istekli miydi yoksa söylemeye gerek mi kalmadı? Elbette bu olay ‘’ kocacım, arkadaşlarım bana tecavüz etti, gereğini yapar mısın? Tarzında bir söylem olmasını kimse beklemiyordu ama bu rahatlık nedir?

Genelde klasiktir, mutlu bir evlilik ilerliyordur, bir anda karısına tecavüz edilir ya da öldürülür. Daha sonra ana kahramanımız, kocası bunu yapanlardan tek tek intikam alır film orada biter. Ben buna bile razıyken, ortada ciddi bir tecavüz durumu varken intikam çok beklenmedik bir nedenden dolayı geliyor ve kocası bu gerçeği aslında hiçbir zaman bilmeyecek?

Mantık arıyorum çünkü filmin gerçekten bitmesine neden olan konuya daha öncelerinde o kadar gereksiz nedenlerden dolayı, o kadar az süre ayrılmış olmasına rağmen filmin bu konu yüzünden bitmesi ve gerçeklerin hiçbir zaman öğrenilemeyecek olması garip değil mi? Biz filmi klasik olarak bitirmek istemiyoruz, bakın böyle bir değişim yaptık alın size film sonu tarzında iddialı bir bitir de neyin nesi?

Yeteri kadar bile değil çok saçma. Zaten şu saçma film üzerinde neden daha fazla konuşuyorum onu da bilmiyorum. Gerçekten rezalet, gerçekten tam bir fiyasko olmuş. Bunun dışında bitti denildiğinde her seferin dolu çıkan silahlar, nasıl ele geçtiği bilinmeyen onlarca ufak silah ( herhalde ev cephanelik? ) ve cevabını bulamadığımız daha birçok soru… Neresinden tutsak elinde kalacak bu filmi indirmek ve izlemekle gerçekten ne kadar büyük bir hata yaptığımı anlamış oldum…

Teşekkür ederim adalet!

0 Yorum :