14.02.2012

The Rum Diary [2011]

J.Depp’i seviyor musunuz? Yoksa sevmiyor musunuz?

İşte bütün film bununla alakalı…

50’li yılların sonunda serbest gazetecilik yapan Kemp, New York’taki hayatını bırakarak daha küçük bir gazatede çalışmak ve aynı zamanda kafasını toparlamak için Porto Rico’ya gider. Gazetede çalışan Amerikalıların iç yüzlerini kısa bir sürede keşfeder. Kemp, çevresini saran öz yıkıma meyilli bu gruptan uzak durmaya ve kendisini korumaya çalışmaktadır.

Filmi boş verin gitsin, siz J.Depp’i seviyor musunuz ondan bahsedin bana. Ben seviyorum ve onu sinemada izlemekten gerçekten çok büyük zevk alıyorum. Bazı oyuncular vardır ki artık ‘’yaşlı’’ olarak nitelendirebileceğimiz isimler, hangi projede rol alırlarsa alsınlar belirli bir çizgide oynarlar ve beklenenden daha fazlasını her zaman verirler. Depp bunu henüz genç sayılabilecek yaşlardan itibaren yapmaya başladı ve halen de yapıyor. İşte bu yüzden onun oynadığı projelere farklı gözle bakmama neden oluyor.

Porto Rico ya giden bir gazeteciyi anlatan film gerçekten çok büyük zaman kaybı. Başlangıcından itibaren ortada ne bir amaç, ne bir konu ne de bir hikaye var. Film 2 saat boyunca öylesine akıp gidiyor. Şahsen ben hiç sorgulamadım ve büyük olasılıkla 2 sene sonra asla hatırlamayacağım filmlerden biri olarak kalacaktır. Aklımda kalan olay ise filmin zevk kısmı olacaktır. Nasıl mı? Öncelikle eğlenceli bir film, bazı sahnelerinde Depp yardımıyla da olsa gerçekten çok güldüm, eğlendim. Bunun yanında bir filmden daha çok, Depp’in oynadığı Porto Rico tanıtım filmi olarak sağda solda gösterilebilecek kadar enteresan ve harika yerler gördüm. P.R’nun hem zengin muhitlerini hem de fakir ve sefillik yanlarını çok iyi gösteren film, oranın yerel halkından sahneler sunmadan da geçmemiş.

Tekrar konuya dönecek olursak; anlatılan konu her ne kadar bölük pörçük, sahnelerin neredeyse tamamına yakını yarım olarak çekilmişken, üzerine de bitirilemeyen bir son eklenince zaten izlemenin bir anlamı kalmıyor. Filmi kurtaran tek oyuncu Depp. Olay bu kadar basit, yazı da bu kadar basit olacaktır elbette. J.Depp’in oyunculuğunu seviyor ya da kimileri gibi ona hayransanız bu filmi mutlaka izleyin, elbette zevk alacağınız bir yerler buluyorsunuz. Eğer bu kısımla uzaktan yakından alakanız yok ise boşuna izlemeyin ya da sinemaya gitmeyin (halen sinemalarda mı bilmiyorum). Hatta ve hatta 2.5TL vererek korsanını almaya bile değmeyecek kadar basit, değmeyecek kadar rezalet bir film.

Oyuncu bazlı filmleri genelde severim, ama bu kadar da olmamalı…

0 Yorum :