11.06.2010

Born of The Fourth July [1988]

Oliver Stone'un Vietnam'a 'sol'dan bir bakış attığı 'Doğum Günü Dört Temmuz', muhafazakar görüşlü, içi Amerikan vatanseverliğiyle dolu bir gencin savaşa gitmesini ve gerçeklerle yüzyüze gelmesini anlatıyor. Tom Cruise filmdeki rolüyle Oscar adayı olmuş ve unutulmaz bir performans vermişti.

Film hakkında söylenebilecek fazla birşey yok aslında.Bende bu konunun yada bu filmin üstüne fazla gitmek istemiyorum.Filmin ne kadar iyi ne kadar kötü olduğunu tartışmak baya zor çünkü tamamen amaca hizmet etmesi için hazırlanmış bir film.Vietnam savaşının bitmesini isteyen bir topluluk var ve de işte ülkesi için savaşmanın ne kadar büyük bir şey olduğunu savunan kısım var.

Ama ne yazık ki herşey gözüktüğü kadar basit olmuyor.Sen ülken için savaşıyorsun,savaş gazisi oluyorsun ve ondan sonraki aldığın haklara, mahrumiyete ve kaybettiklerini görüyorsunuz.Ülke gaziler için hiçbirşey yapmıyor.Gazi oldu, tamam bitti deyip köşeye atıyor.Zaten filmin en can alıcı noktalarından biride burasıydı sanırsam.Arkadaşıyla konusurken, ''ben herşeyimi verdim savaşa gittim ama aptalmışım.Şu anda hiçbirşeyim yok ve eğer seçme şansım olsaydı topuğumdan yediğim mermiden sonra bir daha ayağa kalkmazdım'' tarzında bir konusmayla anlatıyor.

Dramatik gerçeklerle dolu bir film olduğu bir gerçek ama çok uzun ve gereksiz sahnelerde bir o kadar izleyiciyi boğuyor.İzleyip izlememe konusunda karar vermek gerekiyor.Ben film hakkında hiçbirşey bilmeden oturdum ve geçen 2 saat 20 dakika bana işkence oldu çıktı.Ya önceden yazılmış yazıları okuyun yada hiç boşuna izlemeyin.

Tom Cruise gerçeğiyle tanıştığım film. T.C yi çok sevenler wardır elbet ama kusra bakmasınlarki T.C sıradan bir aktörden daha fazlası değil. Filmlerde iyi işler yaptığıda oldu ama belli bir çizgiyi asla benim gözümde oluşturamamış, bazı filmlerde tavan yaparken bazılarında tozlu setlerde kaybolanlardan.Şu filmi izlemeniz için benden bir neden isteseniz size ancak '' Tom'u izlemeniz gerek'' derim. Genelde özürlü rollerini oynamak zordur işte ''scent of a women'', ''philadelphia'' gibi filmlerde.Bunu başarak aktörlerin neredeyse tamamı oscar alıyor.Bu yolde aynı şekilde Cruise abimizde oscar'a aday gösterilip alamayanlardan.

2 paragraf ayırmak gerekiyor buna.Çok iyi oynamış cidden.Filmin başından itibaren rol sizi esir alıyor.Zaten genel olarak sadece 1 kişinin hayatını yansıttıklarından dolayı bütün dikkatler onun üstünde.Oliver Stone'nin filmi anlatırken ki başarısı nasıl takdire şayansa, Cruise'nin bu rolü oynaması da bir o kadar takdir edilesi birşey.Eğer sizde Cruise hakkında benim gibi düşünüyorsanız bu filmi kesin izlemeniz gerekiyor.Ha burada şöyle bir 2 lem çıkar, sadece Cruise'in muhteşem performansı için 2 saat 2 dakika bu film çekilir mi ? Asla. Notum 10/6.5

UnjustLucifer

0 Yorum :