12.06.2010

Tenderness [2009]

Güzel bir tatil vardı okulumun bana verdiği.Tatile gelirken manyak gibi film izleyeceğimden yanımda 24 tane film aldım.Normal olarak 3 günde 7 tane film izledim.Ama merak ettiğim konu niye bu tarz filmler bana denk geldi? Sanırsam aceleden baya bir seçmeden davranmışım.Şu filmi izlediğim için üzülsem mi, yoksa sevinsem mi bilemedim.

Bir kızımız var.Ailesiyle aralarında ufak tefek sorunlar.Bir tane piskopatımız war daha öncelerinde bir kıza tecavüz edip öldürüp daha sonra nehre salıvermiş ve hapiste.Birde bu piskopatımızın arkasından koşan bir R.Crowe umuz var.Filmde anlatılmak isteneni izleme sırasında çözmek gerçekten zor.Aslında film hakkında yazılması gereken fazla birşey de yok buraya.Bunu yazma çabasında olmak ise daha da zor bir iş şu anda farkına varıyorum.

Verilmek istenen benim çıkarttığım, bir sapık kurtulmak istiyor.Kendi yaptıklarından, geçmişinden kurtulmak istiyor.Sevebilmek istiyor belkide ama korkuyor aslında.Kız; kız sapığı sevmek, onun sevgisini kazanmak istiyor.İlk başlarda bana şöyle geldi; kız sevgisini vererek onu kurtarabilceğini sanıyor, bunun için birşeyler yapmak istiyor gibi geldi.Ama filmin sonunda anlıyorsunuz ki asıl olay bu değil.

Filmin sonunda ne oldu? Ben söyleyim kız kendini öldürdü.Kız, çocuktan kendisini sevmesini beklemiş, hatta tek istediği buymuş ama bu olmayınca atladı intihar etti.Budur...

Bunun yanında sormak istediim sorular var tartışmak istemiyorum.Bir ormanda ufak bir kulube var.Polis ormana geliyor ve kaçakları bulmak için neden ilk bakacağı yer bütün orman oluyor? Bir kız yüzme bilmiyor.Suya atlıyor.Kayıktan 23434 metre uzakta boğulmaya başlıyor ve neden kürek uzatıyorsun? Bile bile boğdular kızı ve sonrası? Kaçak ve polis arabaları yan yana koyuyorlar ve birbirlerini fark etmiyorlar? Biraz fazla tesadüf?

Bunun yanında R.Crowe sen ne yaparsın.Oscar ödüllü, film başına 20 milyon dolar gii fiyatlarla oynayan bir aktörün bu filmde işi ne? Bırakın başrol oynamayı, yan rolda bile zor izliyorsunuz zaten ki o kadar alakasız bir rol.Bıyıklarıyla resmen 60 lı yılların almanyasındaki ezik aile babaları gibi olmuş.Buna polis demeye şahit ister resmen.Bu role crowe yerine T.Lee Jones tarzında bir aktör olsaydı mesela daha iyi giderdi.

Ha sonuçta ne olcak, Crowe'un zaten yakın bir zamanda Robin Hood'u geliyor.onu izledikten sonra bu filmi kimse hatırlamayacak nasolsa.Notum 10/5... İzlensede olurrr, izlenmesedeee....

UnjustLucifer

0 Yorum :