15.06.2010

Layer Cake [2004]

Bir arkadaşım ( hatırlamıyorum kim ) söylemişti bunu mutlaka izlemen gerekiyor diye ve bende izledim. Ufak hikâyesine geçelim hemen;

Kibar bir kokain satıcısı olan isimsiz kahraman, yıllarca polise yakalanmamayı başarmış, işinde profesyonel bir arabulucudur. İngiliz uyuşturucu mafyasında aranan bir isim olduğundan çalıştığı süre boyunca kendisine büyük bir servet yaratmıştır ve artık emekli olmayı planlamaktadır. Ancak, öncesinde bitirmesi gereken iki görev vardır: kayıp bir kızı bulmak ve yüklü miktardaki bir uyuşturucu nakliyesini başarıyla gerçekleştirmek. Son iki görevi de diğer işleri gibi sorunsuz mu geçecektir yoksa her şey birbirine mi karışacaktır...

Bu filmi izledikten sonra herkesin aklına hemen gelecek ilk soru, bunun yönetmeni kimdi? Guy Richie değil, hemen heyecan yapmayın. Matthew Vaughn adında bir adam ve bu onun ilk yönetmenlik deneyimiymiş? Gerçekten şaşırtıcı demi? İlk yönetmenlik deneyiminde öyle bir film yaratıyorsun ki yardımcı kadronla beraber bu filmi biz gidip, snatch ve lock stock gibi filmlerle karşılaştırabiliyoruz. Hatta bu kadroya RocknRolla yıda koyabilirim ama o baya bir zayıf halka olarak kalıyor ne yazık ki.

Tipik olarak bir kere izlediğinde; izledim diyebildiğin ve 2. kere izlediğinde anlayacağın filmlerden biri. Bu filmi ben 1 kerede anlarım diyen biri bile ( mesela ben ); biliyorum ki baya bir ayrıntı kaçırdım. Çünkü film baştan sonra doğru inanılmaz uyuşuk gidiyor. O kadar uyuşuk gidiyor ki sırf bazı sahneleri unuttuğunuzdan ya da karışık olduğundan filan değil, bu durağanlığın beyni uyuşturmasından kaçırıyorsunuz. Bu hoş bir şey değil ama bilinçli yapılmak istendiğini de sanmıyorum.

Bunun dışında başlangıçta 1-2 tane olan adam sayımız git gide artıyor. Sayılar çoğalıyor. Etrafta her yerde adam oluyor. Bazıları ölüyor yerine başkaları geliyor farklı rütbede adamlar geliyor, kadınlar geliyor sora gidiyor… Farklı hesaplaşmalar oluyor araya tetikçiler giriyor ve siz bunları takip etmek zorunda bırakılıyorsunuz. Bence çok eğlenceli bir film olmuş. Tabi ki takip ederken şu anda fark ettim o kadar fazla şey kaçırmışım ki, tekrar tekrar düşündükçe aklıma geliyor.

Eleştirmek istiyorum. Filmde her şey rayına oturur gibi gösterip daha sonra mahvettikleri o kadar sahne var ki. Şimdi şöyle açıklamak istiyorum evet bu filmi daha ilginç yapan bir etken olabilir ama sahneleri dağıtma konusuna katılmıyorum. Guy Richie direk filmi dağıtarak ilerliyor ve sona geldikçe toparlıyor. Ama biz belli bir konuyu ele alıp dağıttıktan sora son sahnelerde toparlamaya çalışıyoruz. Guy Richie yapımlarıyla belki biraz fazla karşılaştırdık ama bu onlara göre biraz daha anlaşılması zor ve ağır kalmış.

Daniel Craig'in açık ara en iyi filmi. Özelikle hayatında ilk kez adam vuran birini çok gerçekçi olarak oynamış ve kamera çekimleri de bize fazlasıyla yardım etmiş. Bunun dışında film süresince suratına takındığı çok ''cool'' simgesi zaten onun donuk bakışlarına çok iyi uymuş ve süper bir oyunculuk çıkmış. Zaten bu filmden sora BOND'dan yüksek bir kontratı hak ettiğini göstermiş.

Bunlarında dışında söylenebilecek fazla bir şey kalmadı. Size genel olarak filmden bahsetmek istedim çünkü buraya gelip filmi anlatmaya çalışırsam eğer hiçbir zevki kalmaz. Sizin keşfetmeniz her zaman daha iyi bir seçenek olacaktır. Biraz fazla Richie filmleriyle karşılaştırdım belki ama onlardan daha iyi bir yere konabilecek kalitede bir film. Filmden aldığım bir mesaj ise;

Pis işlere bir kere bulaştın mı eninde sonunda her şey eline yüzüne bulaşır ve bu işlerden emeklilik yoktur. Mutlaka ama mutlaka izlenmesi gereken bir film olduğunu düşünüyorum. Filmin sonu da en az film kadar ilgi çekici olmuş. Evet, alternatif bitişler üstünde biraz daha çalışılabilirdi belki ama bizim izlediğimiz bu şekildeydi. İlk seferde anlamayabilirsiniz ama denemeye devam edin lütfen.

Benim notum ne olsun? 10/ 7,8 bu filme gider.

UnjustLucifer

0 Yorum :