27.06.2010

The Conversation [1974]

Hocam bu nasıl bir filmdi. İzlencekler listemde baya alt sıralarda duran bir filmi kendisi. Ama bir anda izleme isteğim ve bu filmi bana ulaştıran tedarikçi arkadaşıma da çok teşekkür ediyorum.

İşinin ehli bir gözetleme uzmanı olan Harry’ye (Hackman) esrarengiz ve çok güçlü bir işveren tarafından, genç bir çifti takip edip casusluk yapma görevi verilir. Çiftin konuşmalarını teybe alan Harry, hayatlarına bir şekilde dâhil olup, dinlediği bu insanların bir cinayete kurban gideceğinden şüphelenmeye başlar. Bir yandan kendi karmaşık iç dünyası ve münzevi hayatının hastalıklı yönleri; bir yandan geçmişinde yaşadığı kötü deneyimler, Harry’nin elindeki işi bir takıntıya dönüştürmesine yol açar. Yaptığı işi sorgularken, ölümcül bir paranoya onu yok etmek üzeredir.

Filme yapılan bir kayıtla başlıyoruz. Gayet durağan ilerleyen bir film var karşımızda.2 saate yakın bir süre içerisinde filmde öncelikle karakterleri tanıyoruz. Daha sonra bu iyi takipçi adamdan bir kız ve oğlanın takibi ve bunların kayıtlarını istiyor. Adamımız bunu yapıyor hazırlıyor ama içinde tek bir lafa takılı olarak bir paranoya kalıyor. İşte filmin lafını size tam burada söyledim ''Paranoya''.

Film gerçekten paranoyalar üstüne kurulmuş. Bizim adamın durumunu izlediğiniz zaman zaten anlayacaksınız. Her şeyden bir kıllanma durumları var. Her şeyi 2 kere inceliyor. Kendini bile sorgular bir duruma geliyor. Kendisine soru sorulmasından da hoşlanmıyor ve dahası.

Gerçeğin her zaman çarpıtılabileceğini anlatan bir film olmuş. İşte tam burada kelimeleri ve ifadelerimi çok çok iyi seçmem gerekiyor çünkü gerçekten filmi mahvetmek istemiyorum. Hatta ben en iyisi biraz daha genel bilgiyle devam edim. Yıllar bana biraz sakat geldi. Araştırıp baktıktan sonra o yıllar, hatta tam filmin yapıldığı yılda Watergate skandalının patlak vermesi bu filmin baya bir altlarda kalmasına neden oldu. 2 baba filmi arasına yönetmenimiz hemen bu filmi sokmuş ve kariyerinin zirvesine ulaşmıştır herhalde.

Gene Hackman ve H.Ford u izlemek büyük bir zevkti. Özellikle Ford'un gençlik halleri çok ilgi çekiciydi. Filmde adının geçtiğini bilmesem, büyük olasılıkla filmde onun oynadığını anlamazdım. Sonuç olarak film inanılmaz bir sonla bitiyor. İşte bir filmden beklenen budur. Sonunda alıp sizi başka bir yerde bırakıyor ve siz öylece kalıyorsunuz.1974 yapımı filan diyip izlemezlik etmeyin. Baba filmini nasıl izliyorsanız bunu da aynı şekilde laf söylemeden izlemeniz gerekiyor.
Notum 10/8.7 olacak. Biraz yüksek gibi gelebilir ama burada bahsedilemeyecek ufak tefek eksiklerin dışında komple bir film. Kaçırılmaması gerekiyor

UnjustLucifer

0 Yorum :