16.04.2010

Herkes mi Aldatır? [2010]

Metin Zakoğlu'nun, tiyatro orijinli oyununun sinema uyarlaması olan film, aldatmaya Türk bakışı yapıyor...

Film, bir otelde başlıyor. Tipinden beklenmeyecek bir "foolish Casanova" olan bir adamın son çapkınlığına tanıklık ediyoruz. Ve bir sonraki günkü iştahına da...

Otel çalışanlarının birbirleriyle tatlı atışmalarının film boyunca yüzleri güldüreceği, ilk sahnelerden belli oluyor. Otele gelen tüm müşterilerin mutlaka "evde" bir bekleyeni var. Bu durumun otel çalışanlarında yarattığı muhabbetler daima gülümsetici. Zira otel çalışanlarını oynayan oyuncular da komedinin ehli isimler, Asuman Dabak gibi...

Neyse, konu aldatmak; aldatılmak. Türk usülü zihniyet. "Benim karım asla aldatmaz" E sen? Benimki de aldatmak sayılmaz!

Niye?

Dudaktan öpmem, sarılıp uyumam!

Bu mudur?

Otel çalışanlarına dönelim, ben en çok barmen rolündeki Murat Serezli'yi beğendim. Çok iyi bir oyuncu olduğunu düşünüyordum, öyle olduğunu da daima kanıtlıyor. Ama talihsizlik eseri, ne zaman başrolde oynasa dizisi yayından kalkıyor...

Filmde Ragıp Savaş - Mine Tugay ikilisinin muazzam oyunculukları, Metin Zakoğlu'nun filmi toparlayan performansı, klişelerle geçilen alaylar, güzel espriler ve artı on sekiz ibaresine karşın rahatsız edici bir boyutta olmayan cinsellik filmin artıları.

Eksisi ise, klişelerle alay edelim derken son dönem Türk sinemasında "sahtecilik" denince akla ilk gelen maskeli balo klişesini bile barındırması oldu benim gözümde, gerisi iyiydi filmin...

brokoli

0 Yorum :