21.04.2010

A Perfect Gateway [2009]

Biraz önce karıştırırken etrafı baktım.Bu filmin sinemalara gelme tarihi ocak 2010 olarak gözüküyor.Geçenlerde R5 i düştü elime ve izlemek istedim.Ben nerden yaptım böyle bir hatayı bilmiyorum ama aslında iyi oldu.Sinema severleri, severleri diyorum çünkü bu film adamı sinemadan soğutur, büyük bir felaketten kurtarabilirim.Yazıyı okuduktan sora bana inanmayıp filmi izleme gafletinde bulunursanız gerçekten çok ama çok üzülürsünüz.

Filmi anlatmak istiyorum, hadi anlatim.Ama neresinden başlasam elimde kalacak türden.

Hawaii ye tatile giden bir çiftimiz var.Bazı sitelerde '''A Perfect Getaway' yeni evli bir çiftin Hawaii'ye balayına giderken arabalarına aldığı iki otostopçunun katil çıkmasını anlatacak.'' olarak yazıyor ama filmi nereleriyle izleyen biri bunu yazdıysa öncelikle buna inanmayın.Çünkü katil olanlar, zaten bu tatile gidenler.Gerçekten çok komik bir özet olmuş.Dahasına geçelim hemen.Filmin ana karakteri Milla Jovovic ve Steve Zahn.

İnanılmaz bir senaryo yazmışlar.Ben hayatımda böyle bişey görmedim, heralde arasam bulamam bunu bir daha.Arkadaşça toplansak, nasıl birşey yazsak diye düşünsek aklımıza ilk böyle bir senaryo gelir.Klasik çiftler bir yere gider.Birbirleriyle tanışır, daha sonra bir çift katil çıkar, diğerlerini öldürür film biter.Bazı filmlerde ise katil çıkanlar ölür ve bunun benzerleri.Ama bu gerçekten çok felaketti.

Hikayede önce çiftleri tanıtıyorlar.Tatile çıkma nedenleri ve daha sonra tanışma hikayelerini anlıyorsunuz.Aman allahım burada bir durun.O kadar ağır ilerliyor ki film, resmen ilk 45 dakikada can veriyorsunuz.Açık söyleyim, bazı yerleri biraz ilertletmek zorunda kaldım.Hani çok yavaş ilerleyen filmlerde klasik bir söyleyişim vardır ya ; arkasına geç itekle diye.. İşte ben bu sefer bunu yaptım.

Daha sonra senaryo dümdüz giderken bir anda karakterler değişiyor.Farklı farklı özellikler kazanıyorlar.Biri domuz avlıyor, birinin kafasında savaştan kalma bir platin var.Platin demişken, platin kurşun geçirmez demi ?Şöyle bir ikilem.Platine gelen kurşun karakterimizi seriyor ve 43424 dakika boyunca hareket edemiyor.Daha sonra bir anda hareketleniyor.Madem platin kurşun geçirmez niye ölü gibi davranıyor?Al sana bir soru..

Filmin sonu bir anda geliyor.Siz daha olayların geliştiğini, herkezin gerçek kimliğini anladığınızı sanırken film bitiyor.Yanınızda eğer bakacak biri yoksa, kendi etrafınıza bakarak süper sağlam bir küfür edebilirsiniz, serbestsiniz cidden.

Oyunculardan bahsetmek istemiyorum ama bir sorum var.Milla Jovovic bu filmde napmış?Oyuncular teklifleri kabul etmeden önce acaba bu ''senaryo'' dediğimiz şeyleri neresiyle okuyor ve nasıl kabul ediyorlar.Milla Jovovic'in yerine başka birini koysan film sinemaya bile gitmez.Bırakın insanların filme gitmesini, sinemalar bu filmi almaz.Kendine de yazık etmiş, ettiğiyle kalmamış film onuda batırmış mahvetmiş.İmajını gözümde gerçekten düşürdü.

Daha fazla konusup yazmak içimden gelmiyor.Sakın izlemeyin.Notum 10/3...

UnjustLucifer

0 Yorum :