15.04.2010

Nine [2009]

Sinemaya gelmeden izleme fırsatı bulduğum filmlerden biri.Normalde bir D.Lewis filmini bilgisayar başında izlemek, o filme haksızlıktır benim adıma ama işin birde dayanamama boyutunu düşündüm ve izledim.

1982 yılında Broadway’de 729 kez sahnelenerek büyük yankı uyandıran, görsel açıdan çarpıcı tasarımı ve insanı alıp götüren müzikleriyle sayısız ödül alan ünlü müzikal “NINE'' bu kez sinema yapımı olarak çıkmakta6 Oscar'lı Chicago'nun yönetmeni Rob Marshall'dan bir kaliteli müzikal daha. Hayatımda 2 tane müzikal tarzda film izlemiş olduğumu hesaba katarak, bu sefer 4 dalda Oscar'a aday olan bu filmi izlemeye karar verdim.Kimilerine göre bu fazla bile fakat bana göre oldukça az.. En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu dalında aday gösterilen Penelope Cruz'un ödül şansını yüzde on olarak görüyorum.. Bunun dışında En İyi Sanat Yönetmeni, En İyi Kostüm ve En İyi Şarkı dallarında aday gösterildi..

Hemen filmi kısaca inceleyelim.Bir müzikal filmden beklenenler senaryosunu ve şarkıların kalitesini aynı anda izleyiciye yansıtabilmesidir.Herkezin beklentilerinin farklı olacağını hesaba katarak, benim bu filmden beklentilerim senaryoyu ve müzikleri iyi harmanlayıp üstüne bolcana D.Lewis'i izleyebilmekti.Film bunu başarıyla yapmış ve diğer izlediğim 2 müzikalden farklı olarak bu sefer sözleri çok belirginleştirmişler.Orta seviye ingilizceye sahip olan bir izleyici rahatlıkla anlayabilir.Bunun yanında beklenen başka bir özellik filmi konser havasından uzaklaştırmak ve müzikalden beklenenleri vermesidir.Senaryo çok güzel işlenmiş ve filmle beraber zevk verir bir kıvama gelmiş.

Filmleri izlemeden fragman yada yorum okuma tarzında olaylara girmeyi sevmem.Ama bu filmin etrafta dolaşan posterlerine baktığınız zaman Cruz,Nicole,Kate gibi çok ünlü bayan oyuncuları olduğunu görürsünüz.Ama nedense onları yeteri kadar göremediğime inanıyorum.D.Lewis inanılmaz baskın bir karakter olmuş ve en iyi yardımcı kadın oyuncuya aday gösterilen Cruz'un bu yüzden neredeyse hiç şansı yok.Çünkü yeteri kadar ekranda gözükmemiş.

Bir kere daha D.Lewis gerçeğiyle karşı karşıya kaldığım için çok mutluyum.Böyle bir karakter oluşturulmak istense, ve böyle bir filmde bu rolü kaldıracak bir oyuncu söyle deseler ondan başkasını koyamazdım.İnanılmaz bir oyunculuk sergilemiş.Zaten oynadığı filmlere son derece seçerek dahil oluyor ve oynadığı her rolün hakkını veriyor.Ufak bir eleştiri yapmak gerekirse eğer, filme biraz fazla egemen olmuş, tabi bunda, bu kadar fazla gözükmesinde payı olabilir ama genede ben asla şikayet etmem bu durumdan.

Sonuç olarak tavsiye ediyorum, mutlaka sinemada izlenmesi gereken bir müzikal.Bundan önce izlediklerinizi bir kenara koyun ve tekrar bu filmin başına geçin.Şarkılara ve görselliğe kendinizi öyle bir kaptırıyorsunuz ki film bir anda bitmiş bile.Notum 10/7.5

UnjustLucifer

0 Yorum :