1.10.2009

The Hangover [2009]

Yönetmen Todd Philips'in son filmi Hangover son zamanlarda yapılmış en güzel ve en komik filmlerden biri.Etrafta o kadar fazla gereksi komedi filmi dolaşıyor ki..Aynı bizim yok efendim dersane, muro gibi varoş kesimi eğlendirmek için yapılmış salak filmlerimiz gibi.2 erkek bir hafta sonu olabildiği kadar fazla karı götürmeye çalışıyor yada klasik üniversite eğlencileri vb.Bu filmin başına oturmadan önce daha önce izlediğiniz filmlerin tamamını unutun ve bambaşka bir eğlenceye hazır olun.Gerçek eğlence.

Daha önce bu konuda bir film izlememiştik sanırsam.Yada kendi adıma ben söyleyim, hiç görmemiştim.Arkadasliğin onemini, anlayisi, sevgiyi, ofkeyi, nefreti ve bagliligi da isleyen bir film olmasi acisindan da basarili bir yapim.

Karakter isimlerini tam olarak hatırlamıyorum ki zaten hatırlayıp hatırlamamanız sorun değil.Doug olması lazım, evet doug 3 gün sonra evlenecektir ve doğal olarak bir bekarlıga veda yapılmalıdır.4 kafadar arkadaş Las Vegas'a gidiyor ve geceleri başlıyor.Hesapta 1 gece kalıp geri dönmek var ama tabiki bu hesapladıkları gibi olmayacaktır ve inanılmaz bir karmaşanın içine düşeceklerdir.

Filmden bahsetmeye başlayalım.Öncelikle film müzikleri gerçekten süperdi.Bildiğimiz, heryerde çalan şarkıların ''clean'' versiyonlarını kullanmışlar yada hafif mixlerini yapmışlar.Çok hoştu.İzlerken aldıgınız zevk 1 kat daha artmış oldu.

Filmde Mike Tyson'a ufak bir rol vermişler.Şampiyonu görmek benim gibi ağır siklet boks a inanılmaz derece meraklı olan biri için hoş bir süprizdi.Rolünün gereğini yerine getirmiş.Hafif spoiler vermek ister gibi gördüm kendimi ama yapmayacağım.Filmde Tyson rolünün sonlarına doğru bir söz söylüyor.Orada öyle bir söz söylüyor ki!!! Kendi kariyerinde yaptığı hataların tamamını bir kerede özetliyor gibi.Ama bunu ancak onun kariyerini çok iyi bilenler anlayabilir.

Çok uzatmak istemiyorum filmden maksimum zevki almanız için ama herkez film hakkında bişeyler söylüyor.Bunu tartışmadan geçmek olmazdı sanırsam.Las Vegas.Şehiri öyle bir tanıtmışlar ki; hani sanki bütün pisliklerin olduğu, giden herkezin bu durumlara düşebilceği iğrenç bir yer olarak tanıtmışlar.Amerikayla hiç alakası olmayan bir insan olarak bu filmi izlesem Las Vegas'a asla gitmek istemem.İnsanların gözünü korkutmuşlar.Ama bunu bence bilinçli olarak yapmışlar.Çünkü filmin ilerleyen kısımlarında buna laf da sokuyorlar ama aksi yönde.Hani özür diliyorum ama tam olarak şu söz oturuyor buraya; ''ben ettim, siz temizleyin'' Mesela polis merkezindeki dialoglardan, Las Vegas'ı böyle yapanın, oraya bu amaçla gelen insanların olduğu empoze ediliyor.Ama bizim 4 kafadarın yaşadığı sahnelerde ise bunun tam tersi gösterilmeye çalışılmış.İlginç geldi bana.Amacı sadece güldürmek ve hafif ders vermek olan bu filmde neden böyle bir ikileme gidilmiş.

Son olarak oyunculuklardan bahsetmek gerekirse; Bradley Cooper haric fazla taninmayan oyunculara verilen sanslar ve gosterdikleri guzel performanslar hem filmlerin kalitesini arttiriyor hemde gelecekte cekilecek filmler icin umut vaad ediyor.Diğer 3 oyuncuyu daha önce hiç izlememiştim.

Hoş bir 100 dakika geçirmek isteyen ve bolcana gülmek isteyenler mutlaka bunu izlesin.Hem film sürükleyici ve komik, hemde süresi fazla uzatılıp gülme eğiliminde olan izleyicinin boğulmaması sağlanmış.Umarım artık komedi filmlerinin biraz kalitesini arttırma için bir başlangıç olabilir bu.American Pie serisiyle iyice yerlerde sürünen bir komedi piyasası gördük.Gecelik ilişkilerden bahseden, konuları bile olmayan gereksiz dialoglar üstüne kurulmuş filmlerden sonra Knocked Up çıkageldi.Son bu düzelmeye doğru giden furyanın son halkasıda Hangover oldu.Notum 10/7

UnjustLucifer

0 Yorum :