8.10.2009

Vali [2008]


Türk sineması baya bir döktürmeye başladı 2008 ve 2009 senelerinde.Gerçekten gayet güzel eserler ortaya çıkıyor.Özellikle yaşanan gerçek olayların, daha doğrusu gerçekte yaşanan ve herkezin merak ettiği olayları ortaya çıkartan filmleri izlemek gayet hoş oluyor.

Bu filmde nasıl dolapların döndüğünü görüyorsunuz ve üzülüyorsunuz.Gerçekten izlenmesi gereken bir film.Konu; Denizli valisi Recep Yazıcıoğluna olanları izliyorsunuz.Klasik olarak bir kısım insanlar türkiyede doğal kaynak bulurlar.Daha sonra yabancıların buna yerleşmek istemesi ve buna izin vermeyen, şerefsiz denilebilcek bir kısma karşı tek başına ayakta duran bir vali.Gerçekten inanılmazdı.

Filmde çok güzel bir konusma geçiyor.Artık ne kadar güzel olduğunu tartışmak tabiki size kalıyor;
''Türk'lerin en sevdiğim özelliği herşeyi çok çabuk unutmalarıdır.''Buna daha fazla yorum yapmaya gerek yok.Bu tür konularada daha fazla girmeden hemen filmle alakalı olarak devame diyorum.

Aksiyon tarzına güzel bir şekilde bulaşmış film.Hani sıkmıyor.Her ne kadar işlenen konunun önemi ve ağırlığı düşünüldüğü zaman biraz kısa kalmış ama bu süreninde nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz.Ama filmde bir sorun var.Bir türlü filmden zevk almayı başaramadım.Hani bir film gibi olmamış.İnanılmaz bir izlenim veriyor ama ben halen anlamadım tam olarak ne hissettiğimi.Bir dizinin uzun bir bölümü yada final bölümü olarak yapılmış gibi.Burada bir sorun vardı ve filme ısınamadım bir türlü.Siyaset kısmına daha fazla karışmadan oyuncu performanslarından bahsedelim hemen;

Erdal Beşikçioğlu'nun rolüne çok yakıştığını düşünüyorum. Şebnem Dönmez'i çok başarılı buldum bu filmde özellikle.
İsmail Hacıoğlu bildiğimiz gibi.Türk sinemasının yükselen değeri resmen.Daha öncelerinde idda ettiğim gibi çok iyi yerlere gelebilcek bir kapasitesi ve görünümü var.Çok sağlam duruyor ve gerektiği gibi davranıyor sadece.Çok özel birşey yapmasına gerek yok.Inanılmaz doğal gözükmesi zaten yetiyor.

Sonuç; karanlıkta kalmış ve çoğumuzun tam olarak bilmediği bir konu olduğunu düşünüyorum.Aynı ''Devrim Arabaları'' ni izledikten sonra oldugu gibi ''vay be'' dedirtiyor film.Herşeyin bu kadar basit olduğu bir ülkede yaşadığımızı bize bir kere daha hatırlattı.Bazı kalemlerin nasıl satıldığını , herşeyin göründüğü gibi olmadığını, bazı yerlere güzel göndermeler yapılmış.Notum 10/7 ...Biraz daha sinemaya benzetmelerini isterdim.

UnjustLucifer

0 Yorum :