8.09.2012

The Tall Man [2012]

Gerilim filmi mi? Cidden ne yapmaya çalışıyorsunuz, neyi ifade etmeye çalışıyorsunuz siz? Yazık etmişsiniz, çok!

Ben de dahil olmak üzere, korku filmi diye lanse edildiği zaman; ‘’gerçekten korku filmi mi var abiiii’’ diyenlerin sayısı artık eskiye oranla biraz daha fazla gibi. Elbette ki bu izlenen korku filmlerinin %80’lik bir oranının korku öğesini bırak, izlediğiniz zaman kahkahalarla gülecek duruma geldiğini de biliyoruz. Korku filmi diyerek seyircinin beklentilerini farklı yöne çekmek doğru değil, bu filmi öyle bir film değil!

Cold Rock kasabasında çocuklar kayboluyor, zaten ufak bir kasaba olan bu yerde, herkes bu işi yapan ‘’The Tall Man’’ dedikleri adamı arıyorlar. Herkes böyle birinin varlığından haberdar, görenler de olmuş ama kimse yakalayamıyor ve çocuklar tek tek kaybolmaya devam ediyorlar. Julia acaba buna bir son verebilecek mi?

Yaz ayı ve yazdan sonraki kısa dönemde adam gibi film bulma sıkıntısı devam ediyor diye düşünürken, The Tall Man’in karşıma çıkması, keyifleri yerine getirdi diyebilirim kendi adıma. Her filmin sonunu tahmin et, klişe senaryoları izle sonra onlar hakkında düşünmeye çalış derken iyice beyinleri yakma sınırına gelmiştim. Konu olarak bakarsak, gerilim dolu başlangıçtan sonra film tam üç kere yön değiştiriyor. Bir olaya alışmaya, onu anlamaya başladığınız anda hemen ters köşe yaparak değişiyor ve durum böyle olunca filmden kopmalar gerçekleşmiyor.

Senaryosunun kusursuz olduğundan bahsedemem, kafalarda bazı soru işaretleri kalıyor elbette ama geneli incelemek daha yararlı olacaktır diye düşünüyorum. Zaten bizim meşhur ‘’korku’’ filmi olayını da tam olarak bir geçelim.  Sonuna geldiğimizde, en azından film burada başladı ve şuralara kadar geldi gibi cümleler kurdurmayı başarıyor. Dürüst olun hadi, tahmin edemezdiniz bu şekilde biteceğini… İşte sırf bu yüzden film çok iyiydi diyebiliyorum ve herkese tavsiye ediyorum.

Üçüncü annem beni daha büyük bir dünyaya hazırlıyor... O, bilginin her kapıyı açtığını söyler... Bu yüzden daima odaklanıyor, gözlemliyor... Ve çok çalışıyorum.- Vera

0 Yorum :