25.09.2009

The Final Destination 3D [2009]

Efendim, üniversite olayları, Ramazan Ayı, Ramazan Bayramı, falan ve filan derken epey boşladık burayı… Zaman geri dönme zamanıdır, vakit yeniden film izleyip yorumlama vaktidir diyerek başlıyorum olaya. Bayramda İstanbul’a gittim, akrabaları ziyaret babında. Kocaeli’de The Final Destination kalkmış, e İstanbul’da birkaç sinema salonunda duruyor. Gidelim, görelim dedik, hatta 3D –tridi diye okunur- izleyelim dedik. Daha önce hiç 3D izlememiştim, heyecan vardı falan. Neyse izledik, güzeldi…

Şimdi Son Durak serilerini biliriz, ben çok küçükken tanışmıştım bu seriyle, hatta ergenlik çağımdı yamulmuyorsam. İlk filmde sevgililerin uçak beklerken, hava alanında bir yiyişme sahnesi vardı ki, oy oy. Beni filme çeken de o olmuştu o zamanlar. Uçak kazasıyla başlıyordu ilk film, 2. si araba kazası, 3. sü ise lunapark’ta tren –roller coaster diolla- kazası.

Bilirsiniz, klasik Son Durak serisidir, senaryo hep aynı… Bir kaza, kazadan kurtulanlar, kurtulanların kurtulma sıralarına göre ölümleri, yaratıcı ölümler, bol aksiyon, gerilim vs. İlk filmde insanlar böyle bir konuyla hiç karşılaşmadıkları için izlerken çok beğenmişlerdi. 2. filmde yönetmen değişmesine rağmen ana fikir değişmemiş, onun üzerinden gidilmişti, e onu da beğenmedik değil, Ali Larter hatrına. Sonra 3. filmde Ali Larter gitti, yönetmen ilk filmin yönetmeni olan James Wong oldu, ancak yine aynı senaryo. Enayi yerine mi konduk acaba? Diye düşünmeden edemiyor insan derken 4. film geldi, bu sefer 2. filmin de yönetmeni olan David Ellis çekti.

Yeni filmin tek yeniliği 3D izlenebilirliği ve daha çok gore ögelere yer verilmesi. Kurgu yine aynı, arkadaş insan biraz yenilik yapar, ne bileyim üstüne koyar falan. Yooook! Ne gerek var, 3-5 yaratıcı ölüm daha buluruz, bu sefer daha çok iç organ, daha çok kan gösteririz, daha çok ekşın, daha fazla görsel öğe olur tamaaaam! Oyunculuklar kötü, yapım hataları falan gırla, baştan savma bir film işte. Kesinlikle böyle, nerede ilk filmde yakalanan ruh, nerede bu son film!

Ha 3D olayına gelirsek. Daha önce 3D film izlemedim, dolayısıyla karşılaştırma yapma gibi bir durumum yok ama genel olarak o 3D tadını aldım diyebilirim. Filmde zaten 3D için yapılmış gibi, yani sırf gözlük takıp izleyecek olan bizler mutlu olalım diye yılan geliyor falan size, arabalar üstünüzden geçiyor. Hatta filmde 3D ye gönderme yapılan sahneler bile var, filmin içinde 3D sinema izliyorlar falan –bu spoiler sayılmaz-

Sonuç olarak hala 3D izleme imkanınız varsa gidin izleyin diyebilirim, ha yok ben dvdsini alacağım, evimde oturup izleyeceğim diyorsanız, bence gerek yok. Notum da 10 üzerinden 5, 3D olmasa 4 olurdu...

Beercholic

0 Yorum :