10.09.2009

The Other Man [2008]

Çok ilginç bir filmi izleme denemesinde bulundum ve şu anda zevk aldım mı alamadım mı tam olarak bilmiyorum, bilemiyorum.Hadi hayırlısı bakalım biraz bişeyler karalamaya çalışalım.

Film yorumlarım çok ağır bir şekilde spoiler içermek zorunda.Eğer izlemek istiyorsanız filmi ve zevk almak istiyorsanız bu kısmı okumayınız lütfen.

Konusu; Peter(Liam Neeson) bir yazılım şirketi firması sahibidir.Karısı Lisa da ayakkabı tasarımcısıdır.Filmi karışık olarak başlatıyorlar.Önce 2 li diyaloglardan bahsediyorlar.Daha sonraki sahnelerde karısının bir anda ortadan kaybolduğunu sanıyorsunuz.Ama eşyalar kalkmaya başlayınca ortadan öldüğü anlaşılıyor.Daha sonra Peter bir not bulur ve bunu araştırmak ister.Karısının kendisine sadık olmadığını anlar ve onu aldattığı adamı bulmaya çalışır.Resimlerden, mekanlardan bunuda başarır.Adamla tanışır ve kendini gizleyerek buna devam eder.Daha sonralarında olan olayları yazmaya gerek yok.Adamla tekrar mailleşmeye başlarlar ve bir buluşma ayarlar.Zaten filmin çözüldüğü sahne ama senaryoda inanılmaz açıklar var, akıl almaz.

Film aslında iyi bir yönetmenin elinden çıksa yada senaryosu daha adam gibi yazılabilse süper bir film olabilcek potansiyale sahip.Ama gelin görünkü filmin içine etmişler.Kişisel olarak verilmek istenen mesajı ''aşkı,aldatmayı dahası aldatmadan ziyade aldatmanın nedenselliğini sorgulama'' olarak algıladım.Tamam, filmin başında daha önceden de bahsettiğim gibi aldatma üzerine konular geçiyor.Buraya kadar da tamam ama senaryo o kadar fazla uzaklara gitmiş ki.Tamamen mantıksal hatalarla dolu ve daha öncede dediğim gibi anlatılmak istenen mesajdan uzaklaşmışlar.

Batırdıkları konu; birşeyi ifade etmeyi düşünmüşler ve bunu kısmen başarmışlar tamam, ama bunu 2 taraf içinde değerlendirebiliriz.Peter'a karşı konusmaları hareketleri bir o kadar sağdık.Herşey mükemmel gidiyor ve en ufak bir sorunları dahi yok.Hoppp filmin son 10 dakikasında öyle sahneler gösteriyorlar ki kendileriyle çelişiyorlar.Dahası, bakış açısı demiştik...Ralf'ın olaya bakış açısı gayet normal.Hatta haklı bile diyebilirim ama biraz fazla kişiselleşmiş.Hani ortada genel bir kanı yok.Yada evrensel olarak açıklanabilcek bir durum değil.Peter durumu kendine göre değerlendiriyor, Ralf durumu kendine göre değerlendiriyor.İşte film burda batırıyor zaten.

Filmi çok abartmaya gerek yok.1 saat 24 dakika boyunca bişeyler bekliyorsunuz ve sonunda alamıyorsunuz.Hatta son 10 dakikayı acaba başka bir filmden kesip yapıştırdılar felan diye bekledim ben.

Oyuncular gelirsek; L.Neeson yükselen bir değer.Gerçekten onu izlerken zevk almaya başladım.Banderas ise herzaman bildiğimiz ''casanova'' rollerinden birini daha oynamış.Bişey fark ettim, belkide film dünyasında yaşlandığını en kolay hissettiren adam Banderas.Gerçekten her filmde onu biraz daha yaşlanmış olarak görüyoruz.Makyajla felan alakasının oldugunu sanmıyorum.

Sonuç; izleyin ve senaryonun içine nasıl edilir birde siz görün.Aslında mal süper, burdan gayet güzel bir ''Dram,Thriller'' tarzı bişeyler çıkabilirmiş.E ellerindeki oyuncularda süper ve buna uyabilecek tarzda oyuncular.Neden? Notum 10/6

UnjustLucifer

0 Yorum :