1.09.2009

Final Destination 3D [2009]

Aslında bunda çok bişey yok ama ben genede söylemek istiyorum.Blogumuzun ilk 3D yorumu geliyor.Ben daha 3D film izleme şansını bulamadım, inşallah önümüzdeki günlerde bunuda yapıcaz.Sizi filmle başbaşa bırakıyorum;


Ölüm kahramanlarımıza yine oyun oynuyor serinin dördüncü filminde. ‘Saw’ filmindeki gibi kahramanlarımız hayatlarının mücadelesini tabiri caiz ise hayatlarının oyununu oynuyorlar. Ancak bu kez katil diye tabir edebileceğimiz kişi Azrail ve açıkçası kahramanlarımızın 30 saniyesi değil bilemedikleri, kestiremedikleri kadar süreleri var ölümü ön görebilmek ve yenebilmek için.
Evet, bu kez ölüm bir araba yarışı esnasında uğruyor altıncı hissi kuvvetli kişimize. Buradan sonrasını inanın anlatmak içimden gelmiyor zira aynı olay dizileri ve konuşmalar ilk üç filmdeki haliyle muhafaza edilmiş. Bu filmde de ‘yok artık’, ‘yuh yani’ dedirtecek cinsten ölümler yaşanıyor. İnsan bu dört filmi izledi mi gerçekten çevresinde açıkta bıçak veya keskin nesneler bırakmaz, taş yerinde ağırdır diyip her şeyi yerine sabitler.

Geyiği biraz elimin tersiyle itmek istemesem bile itersem, kurgulamalara özellikle de ölüm kurgulamalarına değinmek isterim. Hayal gücü ve yaratıcılık açısında sınıfı bir hayli geçen kurgulamalarda kırık tek notum değişiklik göremememedir. Hikayenin diğer üç filmden bir fark arz edemediğini göz önüne alırsak artık bir filmden ziyade diziye dönüşmüş bir My Name is Earl tadında her bölümde yapılacak olanları kestirebildiğiniz bir boyutta kendini göstermesi bir hayli hayal kırıklığı sebebi oldu benim açımdan.

3D ile daha sanırım 8 ya da 9 ( bilemediniz 10 ) yaşında tanışmıştım. O zamanlar tabi 3D filmler kısa süreli oluyordu. ’Wow’ demek için içinde bir çok sebep barındıran 3D filmler benim için çoğu kez ekstra puan sebebi olmuştur. Bilmiyorum sanırım benden torpili var. Yalnız 3D film bence sokaklarda gezinmek değil doğada kaybolmaktır. Buna verebileceğim en çarpıcı örnek Jurassic Park’tır. Bu filmi 3D olarak izlediğimde kendimi bir maceraperest gibi hissetmiştim ve bu gerçekten çok etkileyici bir durumdu benim açımdan. Kafamın bir yerinde soruyorum acaba Son Durak 4 filmine 3D gerekli miydi diye? Ama olsun ille de 3D olsun, ister çamurdan olsun…

Son olarak söyleyeceğim birkaç kelam da oyunculara. Tek kelime ile kötüydü. Yani zaten 3D’de sokakları bulmuşken, oyuncuların da sokaktaki normal adamlar gibi konuşmaları, mimikleri ve teşbihte hata olmaz diyerekten sanatsal basitlikleri filmi izlenmez kılan öğelerden biri. Yani 3D yönetmeni büyük ölçüde kurtarırken oyuncuları Allah kurtarmamış, Azrail öldürmüş açıkçası.

Filmle ilgili son ne dersin derseniz bize gelişi 7.5 olduğundan 3D katkı payıyla, sözlüleri de yüksek tutaraktan 7.8 diyorum. İnanın belki de onu bile hak etmiyor. Yani yaz günü illa da sinema diyorsanız gidin. İşiniz varsa kendinize bir kahve yapın ve işinize odaklanın derim.

Mert Şahin

0 Yorum :