13.09.2009

The Informers [2009]

Allahım bu nasıl bir filmdi ya.Hayatımda izlediğim en anlamsız ve bir yere koyamadığım bir filmdi.Bişeyler yapmaya çalışıpta, yapılmaya çalışan şeyin yok edilmesi sanırsam bu oluyor.

Filmden bahsetmek istiyorum ama nasıl bahsetsem karar veremedim.Hani acaba neresinden bahsetmeye başlasam?Yada bahsedilecek bir yeri var mı?

Arkadaşlarıyla eğlenen bir grup insan var.Film tam olarak burdan başlıyor.Daha sonra bir kazada bu grup arkadaştan bir tanesi ölüyor.Aman allahım o nasıl bir ölmedir?Hani ancak ''komiktv'' ekranlarında yayınlanacak tarzda bişey.Neyse burasını fazla sorgulamadan geçiyoruz.Daha sonra olay 4 parçaya bölünüyor yada 5 yada 3...Ben tam olarak karar veremedim artık siz izlediğiniz zaman karar verirsiniz.Olayları oturup burda tek tek anlatmama gerek yok, zaten anlatsamda anlamayacaksınız.Biraz daha film hakkında genel olgulardan bahsedelim ve neden izlenmez sorusuna cevap verelim;

Filmde bir senaryo yok.Hadi ordan demeyin sakın, gerçekten filmde bir senaryo yok.3 yada 4 tane olay ayrı olarak çekilmiş ve ortaya karışık olarak serpiştirilmiş.Belirli bir mantık çerçevesi felanda yok.Hani bir yandan bir parçayı takip edip anlamaya çalışırken hemen öbürüne geçiyorlar ve siz daha bir önceki sahnede ne oldu diye düşünürken bu sefer 3cüye geçiyorlar.Çok fena...

1980 ler öncesi çarpık hayatları sergilemeye çalışmışlar.Bunu açıkça anlıyoruz çünkü filmde bir tane bile akla yatkın bişey yok.Aman allahım..Neler olup olmadıgını biraz daha ilerlerde size anlatmaya çalışcağım.İnanılmaz diyaloglar var.Hani nereye çekerseniz oraya gider...

Sarışınların sadece seksi, seks olarak yapmalarından bahsediyor.Hani şöyle bir ifade veriyorlar...Evet sarışınlar seks yapar, ama sadece deneyim olur.Normalde çok saçma bir düşünce gibi geliyor su anda bize ama o zamanlar öyleymiş.Aslında halen bu mantaliteden kurtulamayan bayanlarımız var ama konu bunlar değil su anda.Hazır başlamışken devamını getirelim.İnanılmaz derecede açık sahneler var.Aile filmi deil kaldı ki direk +18.Tamam biz ne filmler gördük aile filmi diye bize yutturulan ama bu onlardan biri değil.Çok fena 2...

Hikayelerde bir sürü gariplik var.Bilmiyorum bir ortak nokta kurmak istedim ben kendi çağımda ve sanırsam bişeyle ifade etmek istesem bencillik.Bencillikleri yüzünden hayatları mahvoluyor yada değişiyor.Tabi tek etmen bu mu? Hayır, inanılmaz bir çarpıklık var.Mesela erkek arkadaşı, kız arkadaşını grup yapması için başka erkeklere veriyor ve sonra gidip izliyor.Daha sonraki sahnelerde buna üzülüyor.Tutarsızlık olduğunu da ekleyim.Yada piskopat bir adamın sırf kendi egosu ( bencillik işte) arkadaşının evine gelip onun hayatını mahvedip daha sonra kendi yaptıkları akıl alır şeyler değil...

Bob Thorton, Kim Basinger, M.Rourke gibi zengin denilebilcek bir kadrosu var.Hani sakın kadroya bakarak filmi izlemeye kalkmayın.1 saat 37 dakika boyunca suratımda kocaman bir ''mal'' ifadesiyle izledim filmi.Sonuda zaten birçok sorgulamaya açık olarak bırakmışlar.

Daha fazla bişey söylemeye gerek yok, notum 10/4 ... Bilmiyorum bundan daha öncesinde kaç filme 4 verdim.Ama gerçekten aradım elle tutulur bir yeri var mı diye, ıh ıh yok...

UnjustLucifer

0 Yorum :