7.10.2010

Mysterious Skin [2004]

'Vayy''

1981 yılında yaşanan bir hikâyeden bahsediyor. Küçükken aynı takımda beysbol oynayan Brian ve Neil'in hayatlarını anlatmaya çalışmışlar. 8 yaşında amnezi geçiren Brian, neler yaşadığını hatırlamadığından hayatından eksilen 5 saatin uzaylılar tarafından kaçırılıp, üstünde deneyle yapıldığını sanıyor.

Neil ise o zamanlarda beysbol hocasının tacizine uğramış, geri kalan hayatı boyunca onu unutamamış ve ara sıra fahişelik yapan bir karakter. Küçükken yaşadıkları sarsıntılı olaylar sonucu hayatları kesişen bu 2 genç yıllar sonra tekrar karşılaşacaktır. Çünkü Brian, Neil'in uzaylılar tarafından kaçırılması hikâyesini ona anlatabilecek tek insandır.

Arada kaldım. Zaten film şu anda bitti, size hiçbir şey söylemesem bile yukarıdaki açıklamadan filmin nasıl başlayıp gittiğini ve daha sora nasıl bittiğini tahmin edersiniz. Bu kötü bir şey, tahmin edilebilir olması. Karar veremedim filme hangi açıdan bakmam gerektiğine karar veremediğimden;

Sinemasal olarak bakıldığı zaman çok boş bir film olmuş gerçekten. Yukarıda söylediğim gibi sinemasal açıdan hiçbir tatmin verecek yanı yok. Birazcık hızlı akmasını beklersiniz bu filmlerin. Tamam, dram filmi ne kadar hızlı ilerler ama sahneleri uzun tutmanın fazla bir getirisi olacağını sanmıyorum. Konuyu yavaş ilerletirsin ama hem konu hem film yavaş olduğu zaman film çekilmez oluyor. Yok, yani söylenebilecek bir şey yok.

Kesinlikle +18 bir film hani aileyle ya da çocuklarla izlenemeyecek gibi. Açık hiç bir sahne yok ama zaten olmasına gerek de yok. Bu haliyle bile yeterince vurgu yapıyor. Eşcinseller üstüne işlenmiş bir film olduğunu artık söylememe gerek yoktur sanırsam yukarıda onca şey bahsettikten sonra. Daha çok ufak yaşta annelerin ve babaların dikkat etmesi gerektiğini kesinlikle vurgulamışlar. Ufak yaştaki çocukların başlarına böyle bir şeyler geldikten sonra geri dönüşün ne kadar imkânsız olduğunu ve bunun nerelere varabileceğinin en iyi örneği bir film. Tekrar söylemekte fayda var, açık sahneler yok ama baya başka şeyler var. Eşcinsel filmlere karşı bir önyargınız olmadan izleyecekseniz izlemenizi tavsiye ederim yoksa tahminen 30 dakikadan daha fazla izleyemezsiniz.

Halen kararsız kaldım film hakkında işlenen gerçekten ağır bir dram olmasına karşın beni fazla etkileyemedi. Olması gereken başka bir şeyler vardı sanırsam ya da konu fazla enterese etmedi beni. Fazla bir şey söylemekte istemiyorum çünkü hassas bir konu olduğunun farkındalığı içerisindeyim. İsterseniz izleyin biraz dram görün, istemezseniz bulaşmayın. Not vermeye gerek görmedim...

0 Yorum :