29.08.2009

Amores Perros [2000]

Tek kelime: İnanılmaz.İzlediğim en iyi 10 filmden biri olmayı başardı.Neden ? Senaryo ve yollamaya çalıştığı mesajlar sayesinde.Baya uzun bir yazı olcak gibi, su satırı yazarken kendimi toparlamaya çalışıyorum ve söylemek istediklerimi sıraya sokmak istiyorum.Hadi başlayalım...

Film zavallı diyebilceğimiz fakir kesimle, zengin insanların arasında bir fark olmadığını bir kaza ile kanıtlıyor.Aslında film bu şekilde başlıyor.Bir kazayle birlikte 3 hayat şekilleniyor.Daha öncede dediğim gibi kaza sahnesiyle film başlıyor ve ondan sora 3 farkı olaya ayrılıyor.Bunlar; ''octovia-susanna'', "el chiavo", "valeria-daniel" hikayeleri.Açıkçası hikayeleri burada tek tek anlatmak istemiyorum çünkü hikayeleri anlatmam demek, sizin doğru parçaları yerine koymanız ve filmi zaten izlemiş olmanız anlamına geliyor.Tabiki birkaç ipucu vermek zorundayım film hakkında.

Kesişen bu yaşamlarda yapılan bazı hatalar var ve bunun temelinde insanların bencillikleri yatıyor.Her ne şekilde olursa olsun 3 ünün sonuda yanlızlığa sürüklüyor insanları.Kendi başlarına kararlar alıyorlar ve hem kendi hayatlarını hemde, adına karar aldıklarının hayatlarını etkiliyorlar.Burasını yönetmen inanılmaz güzel analiz etmiş ve birleştirmiş.Bende bu mesajı verdiğini şu yazıyı yazmaya çalışırken anladım.Film bittikten sonra bu mu acaba diye düşünmeye başladığımıda itiraf etmek istiyorum.

Şimdi gelelim diğer kısımlara...Anlamadığım bir nokta var.3 tane olay var ortada birbirinden ilginç ve daha öncede bahsettiğim üzere zengin ve fakir kısım olarak ayrılan.Ama bunların hiçbir ortak noktası yok.Yani mesela 1 numaralı hikaye ve 2 numaralı hikayenin ortak noktası yok.Ortak noktası yok derken, senaryo olarak ortak yanları yok.Sadece bir kaza sahnesinde hepsi aynı alandan geçiyor ve birde sinema önünde 2 hikayemiz karşılaşıyor.Bunun dışında bağımsızlar.Ama şöyle bir durum var.3 Hikayeyede köpeklerin etki etmesi?Neden 3 hikayeninde baş kahramanları köpekler?

Şöyle hayvansal bir çıkarım yapsam bana ne dersiniz? Köpekler mi birbirini mahvediyorlar yoksa insanlar mı birbirlerinin hayatını mahvediyorlar? Yada eğer biraz daha genişletirsek bu fikri, insanların bu hareketlerinin köpeklerden bir farkının olmadığını mu vurgulamak istemiş?Yani sonuçta bencilliğin nerelere getirdiğini insanların ve onları nerelere sürüklediklerini göstererek ve hikayelere köpekleride dahil ederek ''işte sonuç bu! '' mu demek istemiş? Burasının ucu biraz açık kalmış bence..

Oyunculuklara gelirsek, bu tarz filmlerde büyükbaş oyuncularla çekmemenin avantajları var bence.Çünkü büyük oyuncular bazen filmlerin önüne geçebiliyor.Mesela bana J.Depp'in süper performanslarından birini söyle deseniz size Public Enemies'i söylerim.Public Enemies nasıl filmdi diye sorduklarında ''abi j.depp inanılmaz oynamış'' diyoruz.Bu filmde böyle bişey yok.Hiçbir oyuncunun adını duymadım daha önce, izlemişimdir belki orasını bilemiyorum.Süper performans sergilememişler ama hepsi filmin ağır yükünü bölüştükleri için rahat olmuş.

Film hakkında söylenecek olumsuz şey yok.Kısa olmuş demek istiyorum.2 saat 25 dakikalık bu film kısa olmuş.Öyle insanı etkileyen bir senaryo koymuşlar ki..Resmen kısa olmuş.Biraz daha izlemek isterdim.Söylemeye gerek yok ki ağır bir film.Yer yer ilerlemediğini görüyorsunuz.Bunun dışında harika bir bitiş olmuş ve bitişe doğru giden 2 sahnede birbirinden inanılmaz ve dokunaklı.Zaten filmi yavas yavas oralarda idrak etmeye başlıyorsunuz.Bitirdikten sora '' beyenmedim, geçiniz'' diye düşünürken bir anda film aklınıza geliyor.Köpekler...Senaryo...Aha, bencillik..

Daha fazla söylenecek bişey kalmadı.Daha uzun bir yazı olacağını düşünmüştüm ama sanırsam filmin heycanını kaçırmak istemediğimden dolayı kısa tuttum.Notum 10/8.4 ve şunu söylemeliyim ki her izleyiciye değil, değişik ve sıradışı yapımları merak eden izleyicilere tavsiye edebileceğim bir film.İyi seyirler..

UnjustLucifer

0 Yorum :