31.08.2009

The Pelican Brief [1993]



John Grisham romanı uyarlaması olan bu filmi sırf Denzel Washington oynuyor diye izlemedim.Ayrıca Julia Roberts'i de izlemek istedim.Güzel bir film yapmışlar ve 2 sininde performansı süperdi.Bunlara daha sonra ayrıntılı olarak değincez.

Hemen hikayesiyle başlayalım.Roman uyarlamaları kimi zaman çok alakasız olur ve konular zaman zaman ilerlemez geriye doğru akar.Bu filmde bunlardan eser yoktu.Resmen ileriye doğru akan inanılmaz bir film izledim.İki yüksek mahkeme yargıcı suikaste kurban giderler ve yalnız bir hukuk öğrencisi (Julia Roberts) bu ölümlerle ilgili şüphelerini bir dosyada toplar ve bu dosya hükümetin üst düzeyine şok dalgaları yayar. O ve iddalı bir araştırmacı gazeteci (Danzel Washington) tüm dünyadan gizlenen şeyleri söylemek istiyorlar. Tabi bunun yanında bunların susturulmak istenmesi kısmı giriyor işin içine ve heycanlı bir filme dönüşüyor devamı.

Kısaca filmde açık aramayın yok.Hani sonuçta roman uyarlamalarında açık ne kadar olur tartışılır ama mantıksal olarak hiçbir açık yoktu filmde.2 saat 21 dakika boyunca içine dram katılmamış bir aksiyon filmi izliyorsunuz.Havada uçuşan mermiler, uçurulan arabalar ve kaçan insanlar.

Oyuncular kısmında Denzel'ın duruşu ve Roberts'in yardımcı oyunculuğu filmi bir basamak yükseltmiş.Hiçbir ekstra ögeye gerek kalmadan 2 si almış götürmüşler filmi.

Fazla söylenmesi gereken bişey yok.Güzel bir aksiyon filmi arıyorsanız, tarihini kapatıp izlemenizi tavsiye ediyorum.Notum 10/7

0 Yorum :