30.08.2009

Blackout [2007]


Herşeyden önce korku filmi gibi bir tarzı vardı.Yada en azından öyle yazıyordu.Oturduk başına ve izleyelim hadi dedim.Aslında beni çeldiren ögeleri vardı mesela bir korku filmi nasıl bu kadar kısa olabilir diye düşündüm.Ama daha sonra önyargılarımdan kurtuldum ve izlemeye başladım.Film korkudan daha çok bir thriller tarzı ve içine dram olan bir thriller.

Film 3 insanın bir asansörde kalmasıyla şekilleniyor.Klasik olarak asansörde kalan 3 insanın yapabilcekleriyle başlıyor ve zaman geçtikçe çığrından çıkacak bir film havası yaratıyor tamam buraya kadar süper.Film kendiyle çelişiyor resmen.Eğer biraz gerçekçilik ararsak filmde, günümüz şartlarında 3 insan 1 gün boyunca bir asansörde kalacak, şehrin göbeğindeki bir apartmanda hemde.Kimsecikler gelip geçmeyecek, kimse sesleri duymayacak.Sizce bu mümkün mü?

Daha sonra asansördeki insanların geçmişleriyle ilgili sahneleri gösteriyorlar.Pişmanlıklar, yaşasıkları olaylar.Bir bağlantı kurulmak isteniyor ama o bağlantı asla gelmiyor.Her flashback den sonra film daha fazla kaybolmaya başlıyor.Dialogların kalitesi git gide düşmeye başlıyor ve film kendi yolundan daha da sapmaya başlıyor.Ortalarına doğru zaten siz iyice kaybolmuş oluyorsunuz.Daha fazla anlatmak istemiyorum, hani direk 2-3 şey daha söylesem zaten filmi izlemiş kadar olacaksınız burda.

Karakterlerin 3 üde birbiriyle alakasız ve en ufak bir bağlantıları yok.Hani eğer senaryoyu ben yazıyor olsaydım en azından karakterleri birbiriyle bağlamaya çalışırdım biraz.Hayattan pişmanlığı olan 3 insanı oraya koyardım yada birbirlerinin hayatına etki eden 3 insanı oraya sokmak isterdim.Ama film ilerledikçe karakterlerin ne kadar uç noktalarda olduğunu anlıyorsunuz ve size filmden kopmak için bir nokta daha.Gerçekçilikte bir yerden sonra kayboluyor ve küfür etmeye kadar devam ediyorsunuz.

Sonunda hiçbişey olmuyor gibi film kapanıyor.Adamın filmin sonunda yaptıklarına hiçbir kanaat bulamıyorsunuz.Neden böyle bitti diye sorgulamak zorunda kalıyorsunuz.Resmen bir pisliği izlediğiniz duygusuna kapılıyorsunuz ve 1 saat 15 dakika olan bu film size sanki 2 saat gibi geliyor.

Sonuç: notu söylesem direk anlarsınız heralde 10/4

0 Yorum :