1.08.2009

Terminator Salvation [2009]


Baya bir tartışmalar olmuştu.Nedir, ne değildir ? TS tamamen farklı bir senaryo ve yapımla karşımıza geldi.T1,T2 ve T3 le alakası olmayan bir senaryo ile karşımızdalar.

Çok fantastik olmuş ve bence ele alınıp ince ince konusulması gereken bir film değil.Kısaca söyleyeceklerimi söyleyim o zaman.

Öncelikle filmde dikkat çeken sahnelerden bahsetmek istiyorum.Mesela;

mototerminatorlerin ilk sahnelerinde çarpışmaları yada yapacakları manevraları inanılmaz bir şekilde ayarlayabiliyorlar ama en son sahnede hatırlarsanız gülle geliyor ve sazan balıkları gibi takılıp ordan oraya doğru savruluyorlar yada Bale'in kurtuğu yoldan yola lan ipe takılcak kadar salak olabiliyorlar bir anda.Nedir bunun açıklaması ?

T-800 sahnesinde John Connor'u yakalıyor vuruyor,ama bir türlü parçalayamıyor.Şimdi daha önceki terminator filmlerinde arnold zamanında, hep makine-makine dövüşlerini yada kapışmalarını gördüğümüzden dolayı, bir makinenin insana kadarşı ne kadar aciz oldugunu gösteriyor.Çok saçma, etti 2.

Skynet baya basit bir merkez sanırsam.Elini kolunu sallayarak içeri dalmalarından mı bahsedelim yoksa bu kadar basit savunma sistemlerinden mi bahsetmek gerekiyor acaba?

T-800 ün nasıl yok olacağı konusunda baya bir kararsız kalmışlar.Eteş edince olmuyor, tamam makine.Ateşe sokunca derileri eriyor tamam ateşte demir erimez.Üstüne lav atıyosun halen bişey olmuyor, oksijen -sıvısımıdır nedir- o geliyor üstüne donmuyor...Aman allahım o nasıl bir makine ?

Bahsettiklerim belki gerekli, belki gereksiz ayrıntı gibi durabilir ama bunun diğerlerinden çoook farklı oldugunu idrak etmemiz gerekiyor.Arnold'un yerini tutar, tutmaz davalarını bu film için hiç yapmıyorum, çünkü aynı kefedeki filmler değil.

İzlenir mi ? Evet ama eski terminator lerin tadını vermediğinden dolayı ben zevk almadım.Sanırsam sinemalara geldi, gitti bu film ben biraz geç izlemiş oldum ama en azından aklımdaki soru işaretlerinden kurtuldum.

Cristian Bale iyi oynamış ve yardımcı oyuncusu Sam Worthington da iyi durmuş yanında.Benim notum 10/6.5

UnjustLucifer

0 Yorum :