8.08.2009

The Great Buck Howard [2008]

Bazı filmler vardır hani hiçbir tarza sokamazsınız.Şöyle açıklamak heralde daha güzel olur.İzledikten sonra ağızda hoş bir tat bıraktı diye aptal bir deyiş vardır.Ne kadar bunu kullanmaktan nefret etsemde bu film için bunları söyleyebiliriz.

Güzel bir komedi filmi olmuş ki zaten amacı herkez yerlere yatsın, gebersin felan değil.Dialoglarımız süper, ve sürekli akan bir hikayesi var.Zaten komedi filmleride eğer durağan olursa, sürekli aynı yerde dönüp dolaşırsa biz film felan izlemeyelim bundan sora.Olayımız Buck Howard (Malkovich) bir tür komedyen/sihirbaz...Aynı zamanda işte doğa üstü güçleri sayesinde insanların beynini okudugu söylentileri war.Yanına bir yardımcı alıyor (colin Hanks) ve Troy, Howard'ın gezileri sırasında ona yardım ediyor.Bundan sora birtakım gelişmeler oluyor klasik.Howard'ın hayatındaki inişlerden çıkışlardan bahsediyorlar.Sonra süper numarasını gösterip gene number 1 olmak istiyor ve olay böylece filmin sonuna kadar gidiyor.

Malkovic, onu hiç böyle bir rol altında izlememiştim.Gerçekten süper oynamış.Komedi filmlerinde normalde süper performanslar beklemezsiniz,sonuçta bende dahil olmak üzere bir komedi filminde beklentilerim sadece ''gülmek'' tir.Ama burda farklı bir şekilde hem güldürüp, hemde bazen olayın dramatik kısımlarını göstermek istemişler.Bunları yapan oyuncu Malkovic olunca filmde inanılmaz bir kalite oluşmuş.

Colin Hanks...Salaklığımdan dolayı, Tom Hanks ile aynı saheneye geldiklerinde ne kadar benziyorlar demiştim.Sora bir anda düşündüm.Aklıma 11.14, Untraceable ve en akılda kalan filmi heralde My Mom's New Boyfriend den hatırladım.Oda güzel iş çıkartmış.Tom Hanks çoook ufak bir rol almış olmasına karşın, böyle bir oyuncuyu 10 dakika bile görmek bende bir heyecan uyandırıyor.Aynı Michael Jordan'ın gösteri maçlarında potaya top sallaması gibi bir duygu bu.İlerde hem kendisi, hemde babasının yardımlarıyla iyi yerlere geleceğini düşünüyorum.

Son sözlere gelelim, güzel bir film.Filmden alınması gereken bazı dersleri en sonda veriyor ve son olarakta güzel bir son olmuş.Çekim hataları, mantık hataları gibi şeylerin konusulmasının gerekli olcağını sanmıyorum, sonuçta hem gülmek, hemde eğlenmek için yapılmış bir film ve 1 saat 30 dakikalık süreside izlenebilirlilik açısından gayet uygun.Benim notum; klasman dışı bir film olarak gördüğümden 10/8.5..Komedi filmleri arasında iyi yer tutar.

UnjustLucifer

0 Yorum :