8.07.2010

The Assassination of Richard Nixon [2004]

Film hakkında hiçbir bilgim yoktu açık söyleyeyim. Hatta 2004 yılında çıkmış bir filmi neden DVDScr olarak download ettiğimi bile bilmeden izlemek için sıraya koydum. Gayet güzel, açtım çekirdek kola derken acaba neler çıkacak diye bir yandan da merak içindeydim.

Orta yaşlarda bir aile babası, hayatını kazanmaya çalışıyor. Pazarlamacı olarak bir mobilya mağazasında çalışmaktadır. İlk günlerde baya bir sorunları var satış yapmak ve müşterileri ikna edebilmekle alakalı olarak. Daha sonra patronun yardımlarıyla ''Nixon'' ın bu konudaki izlediği politikayı izliyor. Burada ilgimi çeken hikâyeyi paylaşmak istiyorum.

Nixon ilk olarak başa geldiğinde Vietnam savaşını bitireceğini söylemiş. Daha sora seçildiği zaman savaşa 100.000 asker daha yollamış. Yıllar geçmiş ve tekrar seçim zamanı gelmiş. Tam bu anda savaşı bitirmiş ve 2. kez tekrar seçilmiş.

Tekrar filme geri dönecek olursak, tabiî ki bu aralarda boşandığı karısıyla arasını iyi tutmaya çalışmaktadır ve bu konuda başarılı olamamaktadır. Daha sonralarında birtakım girişimlerde bulunmak ister, bir takım yerlere başvurur ama bir şeyler hep ters gitmektedir. Arkadaşı siyah olduğundan dolayı kredi başvuruları kabul edilmez ve sisteme karşı bir kin duymaya başlar.

Film senaryo olarak gayet tek düze bir senaryo. Daha çok yönetmenimiz o zamanki Amerika’nın sorunlarından bahsetmek istemiş açıkçası. Filmi ben beğendim açıkçası. Buna daha çok bir film demek yerine bir nevi biyografi tarzında bir film di desek yanılmış olmayız. Bir adamın hikâyesini anlatıyor, karşılaştığı zorlukları anlatıyor ve daha sonra yapmak istediklerinin ne denli imkânsız olduğunu. Sonu biraz dramatik bir şekilde bitiyor. Daha sonra olanları film adıyla karşılaştırmak istiyorsunuz. Açık söyleyeyim, başlangıçta söylemiştim, filmi izlemeye başlarken film hakkında hiçbir bilgim yok diye, lakin bende sonunda bir suikast filan bekliyordum ama filmin çok farklı olduğunu gördüm. Zaten herhangi bir beklentim olmadığından ya da ne çıkacağı hakkında bir düşüncem olmadığından iyiydi diyebilirim.

Son olarak bir şey söylenmesi gereken bir nokta daha var. Senn Penn ne oynamış arkadaş! Gerçekten tek kelimeyle 2004 yılındaki filmleri de düşündüğümüz zaman en iyilerden biri. Ağlama ve haykırma sahnelerinde ki surat ifadesini bizlere nasıl yansıttığını, aynı zamanda film boyunca umutsuz bir adamın neler hissedebilip, bunları bize nasıl yansıttığını görmemiz gerekiyor. Tüm zamanlarda dersem belki biraz fazla abartı olacaktır ama son yıllarda ki en sevdiğim oyunculardan biri. Kendisi 2000’li yıllardan sonraki yapımlara fazlasıyla damgasını vurmuş ve aynı zamanda 1990’lı yıllarda da adından söz ettirmeye başlamıştı.

Notum 10/7 olacaktır, izlemeniz tavsiye edilir mi diye sorarsanız, bilmem…

0 Yorum :