19.07.2010

The Twilight Saga: Eclipse [2010]

Evet sevgili blog okuyucuları, yepyeni bir "Tıvaylayt" film yazısıyla daha karşı karşıyayız. Sanırım 4. kitabın 2 filmini de, evet 4. kitap 2 film olacakmış, izleyip buraya yazdıktan sonra da aynı şeyleri diyeceğim; "İlk filmi izledikten sonra yazdıklarıma bakmışım da, ben gerçekten çok farklı düşünmüşüm o zamanlar." Yani gerçekten. Filme 8 vermişim 10 üzerinden, Kristen Stewart'ın oyunculuğuna iyi demişim falan. Yok öyle birşey. O filmin notu olsa olsa 5'tir, 2. film gibi. Hani gerçekten 8 olsa bu filme 10 falan vermem gerek herhalde. Yine kardeş zoruyla gittim, beklentileri sıfıra indirdim ve evet, bu sefer bir şeyler olmuş gibi...

Seattle'da masum bir insan, bilinmeyen bir vampir tarafından ısırılmış ve yeni doğan bir vampir olmuştur. Daha sonra kafasına Cullen ailesini ortadan yok etmesi empoze edilmiş ve o da bir ordu kurmaya başlamıştır. Bu arada esas kızımız Bella (Kristen Stewart), 2. filmde olduğu gibi ikilemde kalmaya devam eder. Bir tarafta ona evlenme teklif eden Edward (Robert Pattinson), diğer tarafta da ona deliler gibi aşık olduğunu itiraf eden Jacob (Taylor Lautner) vardır. Bella artık bir karar vermek zorundadır. Jacob ile Edward'dan birini seçmesi demek Kurt Adamlar ile Vampirler arasından birini seçmesi demektir aynı zamanda.

Evet ilk 2 filme göre daha bir aksiyonu, romantikliği, inandırıcılığı oturmuş, iyi harmanlanmış bir film bu. Belki karakterleri iyice tanıdığımız için mi böyle geliyor düşündüm de kendi kendime, yo hayır. Yönetmen David Slade çok iyi bir iş çıkarmış gerçekten. Kitapta yine bir çok nokta atlanmış, hatta çok önemli noktalar da atlanmış diyorlar. Mesela filmin adı "Tutulma" ama neden tutulma bilmiyoruz? Yani biz kitabı okuyanlar bilmiyor. Filmde geçmiyor, tutulma ile ilgili herhangi bir şey. En büyük notu buradan kırıyorum ve hemen ekşi'de su nanesi nickli arkadaşın yazdığına atlıyoruz; "bella jacob'ı yüksek ısısından ve sürekli onu gülümsetebilmesinden dolayı güneşi olarak görür. sık sık bunu dile getirir. filmin sonundaysa bella'nın edi seçmesi sonucu, jacob "güneş olsam da ben bile tutulmayla mücadele edemem" der." Ancak Slade'yi takdir ettiğim konular ağırlıklı. Kitabı okuyanlar evlilik teklifi sahnesinin, çadır sahnesinin ve Jasper-Rosalie ile kurtadamların geçmişleri sahnelerinin filmde mutlaka olmaları ve ihtişamlı sahnelerle anlatılmaları gerektiği görüşlerinde birleşmişler. Aynen böyle de oldu. İlk filmde sadece Beysbol sahnesi heyecanlandırmıştı beni, 2. filmde ise vampirlerle kurtadamların savaş sahnesi. Bu filmde ise az önce saydıklarımın hepsi gayet güzel bir dille, güzel görüntülerle ve mükemmel görsel efektlerle anlatılmış.

Efendim oyunculuklara geçeyim mi geçmeyeyim mi kararsızım, çünkü bu çocukların gelişememe hastalığı sürüyor. Kristen Stewart'ın yine hiç birşey olmamış gibi umursamaz tavırları, asık ve mimiksiz suratı, keza Robert Pattinson'ın kısık gözlü, hafif sırıtık yüz ifadesini ilk 2 filmden sonra 3. filmde de istikrarlı bir biçimde koruyuşu, gerçek hayatta yaptığı "Vajinalardan korkuyorum!" açıklamasına, filmde "Evlenmeden olmaz!" tripleri ile yaptığı göndermeler ve Taylor Lautner'in "Ne olursa olsun, seni her zaman seveceğim Bella, beni seç beni seç!" tarzı yüz ifadesi ve konuşmaması. Neyse gençler, bizler de sizi bu halinizle seviyoruz ama yok, yine vasat yine vasat. Biraz Jasper'ı oynayan Jackson Rathbone abimiz iyiydi, karizmatikti daha doğrusu. Bir de tabii Ashley Greene, ehehe, mehehe...

Özet isteyen incici kardeşlerimiz için, ilk 2 filme göre çok daha eğlenceli bir film olmuş bu. "Tıvaylayt"ın her şartta hayranı olan, Stephanie Meyer tuvalet kağıdına yazsa okurum diyen genç kızlarımız zaten her filmi beğenirler, ben de Lakers sahada oldu mu öyle heyecanlanıyorum mesela. Ama bu filmi benim gibi biraz da zorla izleyenlerdenseniz, sıfır beklentiyle gidin, beğeneceksiniz. Her Hollywood yapımında olduğu gibi bir dolu klişe ve alttan alta mesaj gönderme şeysi var tabii, ama dolu tarafından bakarsak, ilk 2 filmden çok daha güzel, çok daha komik olmuş. İlk filmde olup da 2. filmde olmayan müzik kalitesi geri dönmüş. En önemli eksilerinden biri de sonunun oldu da bittiye gelmesi. Dikkat Spoiler! Film boyunca, yeni doğanlar çok güçlüdür dendi, Cullen ailesi, aileden herhangi birinin burnu bile kanamadan 1-2 dakikada halletti apaçileri. 6/10

0 Yorum :