15.07.2010

Speak [2004]

Melinda ufak yaşlarda bir partiye gidiyor.Herşey gayet güzelken istenmeyen bazı olaylar oluyor ve ortalık karışıyor.Polisler partiyi basıyorlar ve melinda bundan sonra üstüne yapışacak olan gammazcı etiketini yiyor.Daha sonra lise günleri geliyor ve işler daha karmaşık hale geliyor.Eski arkadaşlarından bazılarıyla aynı ortamda bulunan kızımız bir takım zorluklar yaşıyor.Yaşadıkça daha da içine kapanıyor ve kimseye anlatamadığı bu derdinden kurtulması gerekiyor.

Basit bir senaryo ve kurguyla aslında bir çok şeyi ifade etmeye çalışmışlar.Film etkileyici bir film değil açıkçası aksine bir o kadar da sıkıcı bir film, ama izleyicinin duygularına hitap etmeye çalışmışlar resmen.Hani daha çok mesaj alma verme konusuna girmek istemiyorum ama susmak bazen birşeyleri anlatmanın en kolay yoludur tarzı bir çıkarıp yapmamızı istemişler ve başarmışlar...

Yukarıda söylemeye çalıştığım gibi, tamamen seyirciye kalıyor herşey.Mesela illaha sonunda söylememe gerek yok ama ben bu filmi beğendim ve bence kendi çapında etkileyici bir film.Ama benden başka izleyen kimse filmi beyenmeye bilir çünkü içinde kendilerini etkileyecek bir nokta bulamayabilirler...Filmi benim için en özel kılan sessizlikle verilen mesajlar ve sessizliğin başkalarında getirdiği bakış açıları.Susabilmek ayrıcalıktır.Anlayabilene...Sürekli bu yönde ilerleyor ve bir kızın gözünden anlatılan ,travma sonucu gösterilen psikolojik duygular müthiş hissettiriliyor.Yalnızca gözünden konuşan bir bireyin duygularına sizde şahit oluyorsunuz..

Kristen Stewart; hani tam anlamıyla filmi yaşamak vardır ya, işte onu yapmış. O konuşmakta zorluk çekiyormuş gibi tavırları ve yüz hatları sayesinde bu filmde de inanılmaz oynamayı başarıyor.Sade ve doğal oyunculuğuyla.Bana müthiş derecede filmdeki baskı ortamını,çaresizliğe düşmüş bireyi,biyerlerde sıkışmış ama çıkamayan kişiliği tüm bu psikolojik analizleri göstermesini ve hissettirmesini başarıyor.

Film biraz daha uzun olsa ve biraz daha farklı bir şekilde işlense belki daha etkileyici bir yerde olabilirdi.Bunun yanında bu tarz giden bir filme öyle bir son gerçekten hiç olmamış.Filmi bitirmekten daha çok filmi kesmek diyebilirim kendi adıma.Birşeyler daha olacak mı acaba, bu şekilde mi bitecek diye kendime sorarken çat siyah ekran geldi bir anda. Belki filmin sonunun sönük kalmasının cevabı, olayın sonunu bağlamadaki başarısızlık.Film boyunca kız niye sessiz diye kendinize soruyorsunuz.Soruların açığa çıkma şekli belkide çok basit olarak kalmışta olabilir.

Sessizliğin bedelini ve önemini kavrayabiliyorsanız eminim hoşunuza gidecek bir film olacaktır. Ben filmi beğendim.Notum 10/7.6

0 Yorum :