2.07.2010

Iron Man 2 [2010]

Milyarder mucit Tony Stark’ın zırhlı Süper Kahraman Iron Man olduğu tüm dünya tarafından bilinmektedir. Teknolojisini orduyla paylaşması için hükümetten, basından ve halktan baskı gören Tony, bilginin yanlış ellere geçmesinden korktuğu için Iron Man zırhının sırrını açıklamak istemez. Tony, yanında Pepper Potts ve James Rhodes ile birlikte yeni ittifaklar kurar ve büyük güçlerle yüzleşir.

Yazık olmuş ancak şöyle demek istiyorum.Filme giderken çok korkarak gitmiştim çünkü oyuncu kadrosuna baktım.Downey,Mickey,Scarlett,Jackson ve Don... Tamam dışardan bakılınca inanılmaz bir kadro gibi duruyor ve elbette ilk filmden sonra inanılmaz bir film olacağını hayal ediyordu herkez ama gel gör ki tam bir hayal kırılığı.

Kısaca bahsetmek istiyorum çünkü uzatılcak birşey yok.Hele bunun 3cüsü nünde geleceğini öğrendikten sonra gerçekten şu yazıyı nasıl bir ruh haliyle yazıyorum görmeniz gerekiyor.Öncelikle filmi 2 evrede incelemek gerekiyor.1. bölüm o kadar sıkıcı ve gereksiz di ki. Hani o derece gereksizdi ki, birbirini kesen konuşmalar düşünün.Arada bir esprili konuşma yapmaya çalışmışlar ama kurtarmamış.Halen yeteri kadar sıkıcı ve klişe diyaloglar var.Olmamış.Iron Man'i 1 kere gördüğünüz bir ilk 45 dakika geçirdikten sonra daha aksiyonlu ama halen tekdüze olan 2. yarıya geçiyorsunuz.Bıraktığınız yerden devam ediyorsunuz.Ben biraz olsn ayılmak için bol tuzlu bir mısır aldım elime ama inanın çekirdek bile olsa kurtarmazdı. Yazık olmuş gerçekten...

Senaryo dan zaten fazla bir beklentim yoktu, lakin sonunda ne olacağını biliyorsunuz. Jackson amcamızın olaya bir anda dahil olması biraz heycan getiriyor ama yetmiyor. Hani öyle bir film düşünün ki başrol oyuncusu Downey J.R olsun ama sizin asıl Iron Man karakteriniz M.Rourke abimizin yanında sönük kalsın. Hazır bahsetmişken Rourke olduğuna ilk başlarda inanmadığım ( tabii ki biliyorduk ama) daha sonralarında karizmasını ve tarzını ortaya koyarak filmi kasıp kavurmuş.

Scarlett ablamızın gayet seksi bir hatun rolünden sonra bir anda çok gereksiz bir şekilde havalarda uçup kaçması ve basit dövüş sahneleri filmi daha da dibe doğru sürüklemiş.Biz ne umutlarla gitmiştik ama neler bulduk. Ben ilk filmi izlememiştim yukarıda söylediğim gibi ve keşke 2 yide izlemeseymişim.Notum 10/5 olacaktır ve tavsiye etmediğim filmlerden biri de artık budur. Holmes 2 yi bekliyoruz bakalım...

UnjustLucifer

0 Yorum :