17.07.2010

Get Carter [2000]

''Ah o son filmi izlemiyecektim!''

Tamamen bir hata sonucu izlediğim bir film olarak ekliyorum.Konusundan ve filmden kısaca bahsedelim daha sonrada kapatalım üstünü aynen bir köpek gibi.Las Vegasta karışık işler yapan carter, 5 yıldır görmediği kardeşinin cenazesine gider.Sonra bir anda nasıl olduğunu anlamadığım bir şekilde kardeşinin ölümünü sorgulamaya başlar.Ortada sorgulanması gereken birşeyler yokken gerçekten neden böylesine sorgulamaya başladığını anlamak her ne kadar imkansızsa sorumlulara ceza vermek de senaryo gereği gene ona kalır...

Tamam film hakkında bilginiz var artık dağılın demek isterdim ama bu kadar basit değil.IMDB puanına bakmaksızın izledim filmi öncelikle bu ayrıntıya takılmayı bırakalım.Ben ne 5 puanlı filmleri top 100 listeme aldım burada bahsedilmesi gereken konu bu değil tam olarak.

Şimdi kardeşinin katilini arayan bir adam var ve birçok bağlantı var ortada.Film başlarda öylesine yavaş ilerliyor ki artık dayanılmaz bir seviyeye geliyor.Bir ara aksiyon filmi izlediğinizi unutup bir anda bir dram filmi izlermişcesine mayışıyorsunuz.Filmde yolunda gitmeyen birşeyler war ama tam olarak bulamadım.Kebap bir film olduğundan dolayı, bundan sonraki kısımda ağır spoiler vereceğimi söyleyim şimdiden.Şöyle açıklamaya çalışayim.Bir cd war ortada ve kardeşinin öldürülme nedeninin bu olduğunu varsayıyorsunuz.Sonra bu işi yapan ve yaptıranlar var buraya kadar gayet güzel.Ama işi kimin neden yaptığını ve bu işin asıl sorumlusunu asla bulamıyorsunuz.Filmin sonunda öldürülen adamın niye öldürüldüğünü size mesela bir kaç farklı nedenden dolayı diye açıklayabilirim.Tam tatminkar bir durum söz konusu değil...

Bir ayrıntı daha, belki filmleri çok dikkatli izliyorum.Araba kovalamaca sahnesinde Carter'ın kullandığı arabanın bize göre sağ, arabanın kendi açısına göre sol tarafının çok ağır hasar aldığını gördük.Far yanmıyordu.Ama birden eve geldiği zaman 2 farında misler gibi yandığa şahit oldum.Çok gereksiz ama gözüme çarptı, bunun gibi birkaç ufak hata daha vardı.Mesela sahnelerde sürekli değişirken kravatın bir tam kusursuz bir böyle hafif çözülmüş olması, ceketin cebi vb hatalar...

Bunların yanında Stallone'nin en iyi filmlerinden biriydi desem.İnanılmaz karizmatik bir rol oynamış ve inanılmazdı gerçekten.Daha önce böyle bir filmi farketmemiş olmak benim için bir kayıp değil elbette ama Stallone'nin en güçlü performanslarından birini görmemek kayıp olabilirdi.

Sonuç olarak alın izleyin izlemediyseniz, klasik bir aksiyon filmi.Sonradan farkedilen bir durum için alınan intikam ve mutlu son.Aksiyon derecesi biraz az ama en azından stallone yi izlemeniz gerekiyor.Notum 10/6.5

0 Yorum :